DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Sfaturi pentru beneficiarii de servicii
Sfaturi pentru beneficiarii de servicii
10 Декабрь | 2020
Sfaturi pentru beneficiarii de servicii
eye
1107

 

            În cazul când consumatorul are necesitatea  de  a utiliza un serviciu, în primul rând trebuie   să  studieze mai amănunțit ofertele prestatorilor.  

          Prestatorul de service trebuie să ofere consumatorului:
 

  •  numai produse si proceduri sigure,
  • să presteze numai servicii care nu afectează viața, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora;
  • să respecte condițiile prescrise sau declarate, precum si clauzele prevăzute în contracte;
  • să asigure, la prestarea serviciilor, condițiile tehnice stabilite de producător, precum si condițiile igienico-sanitare, conform normelor in vigoare;
  •  să răspundă pentru prejudiciul actual si cel viitor cauzat de serviciul defectuos prestat.

          

          În cadrul beneficierii de servicii este rezonabil să se solicite încheierea contractului cu  stipularea clară a drepturilor consumatorului și obligațiunile agentului economic după cum   urmează:

 

        Orice contract încheiat între prestator  şi consumator pentru prestarea de servicii trebuie să cuprindă: clauze contractuale  

-     clare,

-     fără echivoc,

-     pentru înţelegerea cărora nu sunt necesare cunoştinţe de specialitate.

              În scopul asigurării unei protecţii adecvate a consumatorilor contractele încheiate cu consumatorii  trebuie să conțină următoarele drepturi :

                 a) libertatea de a lua decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale abuzive în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora;

                b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative şi condiţiile de garanţie, indicarea exactă a preţului sau tarifului,                                 

               c) de a fi exoneraţi de plata  serviciilor care nu au fost solicitate şi acceptate;

               d) de a fi despăgubiţi pentru daunele provocate de serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;

               e) de a li se asigura deservirea tehnică şi piese de schimb pe toată durata medie de utilizare a produsului, stabilită în documentele tehnice normative sau declarată de către producător ori convenită de părţi;

               f) de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului stabilit iniţial este posibilă numai cu acordul consumatorului.

             

      REȚINEȚI !

 O clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.

 

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...