01 Апрель | 2021
PRODUSELE NECORESPUNZĂTOARE SAU PRODUSELE CU DEFECT
1645
Condițiile de reclamare:
- Prezentarea bonului de casă sau alt document ce confirmă faptul cumpărării ori stabilește legătura cauzală dintre produsul defectuos și comerciant
- Produsul are un defect ce nu a apărut din vina consumatorului
- Produsul este în termen de garanţie sau valabilitate
- Consumatorul este de bună-credință
- Respectarea condițiilor prescrise de producător referitor la transportarea și instalarea produsului
- Exploatarea și manipularea produsului potrivit destinației și conform instrucțiunilor de utilizare
Drepturile consumatorului în cazul produselor cu defect:
- Înlocuirea gratuită cu un produs de calitate similară
- Repararea gratuită
- Restituirea contravalorii
- Reducerea prețului
- Rezilierea contractului
Sfaturi utile:
- Procură din spații autorizate
- Fii original și autentic și nu procura produse contrafăcute
- Păstrează bonul de casă sau alte probe relevante achiziției produsului Instalează și exploatează produsele potrivit destinației și instrucțiunilor de exploatare
Procedura de acționare:
- Examinarea atentă a actelor de însoțire a produsului (instrucțiuni, cartea tehnică)
- Convingerea că este un defect ascuns ce nu a survenit din vina consumatorului
- Aflarea produsului în termen de garanție
- Depunerea unei reclamații prealabile la agentul economic în Registrul de reclamații, aprobat prin HG 1141 din 04.10.2006. În cazul refuzului sau depășirii termenului de 14 zile, a se depune o plângere cu probele necesare la APCSP
- ATENȚIE! Citește atent contractele și alte acte ce se supun semnăturii !!!