DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă PRODUSELE NECORESPUNZĂTOARE SAU PRODUSELE CU DEFECT
PRODUSELE NECORESPUNZĂTOARE SAU PRODUSELE CU DEFECT
01 April | 2021
PRODUSELE NECORESPUNZĂTOARE SAU PRODUSELE CU DEFECT
eye
1647

Condițiile de reclamare: 

  • Prezentarea bonului de casă sau alt document ce confirmă faptul cumpărării ori stabilește legătura cauzală dintre produsul defectuos și comerciant 
  • Produsul are un defect ce nu a apărut din vina consumatorului 
  • Produsul este în termen de garanţie sau valabilitate 
  • Consumatorul este de bună-credință 
  • Respectarea condițiilor prescrise de producător referitor la transportarea și instalarea produsului 
  • Exploatarea și manipularea produsului potrivit destinației și conform instrucțiunilor de utilizare

 

Drepturile consumatorului în cazul produselor cu defect:

  • Înlocuirea gratuită cu un produs de calitate similară
  • Repararea gratuită 
  • Restituirea contravalorii 
  • Reducerea prețului 
  • Rezilierea contractului

 

Sfaturi utile:

  • Procură din spații autorizate 
  • Fii original și autentic și nu procura produse contrafăcute 
  • Păstrează bonul de casă sau alte probe relevante achiziției produsului Instalează și exploatează produsele potrivit destinației și instrucțiunilor de exploatare

 

Procedura de acționare: 

  • Examinarea atentă a actelor de însoțire a produsului (instrucțiuni, cartea tehnică) 
  • Convingerea că este un defect ascuns ce nu a survenit din vina consumatorului 
  • Aflarea produsului în termen de garanție
  • Depunerea unei reclamații prealabile la agentul economic în Registrul de reclamații, aprobat prin HG 1141 din 04.10.2006. În cazul refuzului sau depășirii termenului de 14 zile, a se depune o plângere cu probele necesare la APCSP

 

  • ATENȚIE! Citește atent contractele și alte acte ce se supun semnăturii !!!
01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...