Agenția pentru Protecţia Consumatorilor vă oferă un șir de recomandări despre cum să alegem cel mai bun service auto, la ce trebuie să fim atenți cînd lasăm maşina pe mîna mecanicilor!
Înainte de a lăsa autoturismul într-un service - auto asigurați-vă ca acesta funcționează legal și este autorizat pentru această activitate.
Prețurile sunt libere: ele pot varia de la o societate la alta. Service-urile care au personal calificat și au o dotare tehnică specială, pentru reparații pot să practice tarife mai mari.
Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lăsa autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;
Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul.
Service-ul este obligat să furnizeze o factura, sau oricare alt document ce confirmă achitarea serviciului și un act al lucrărilor efectuate;
Este important ca cele două parți să consemneze în scris toate informațiile, pentru a evita discuțiile la preluarea vehiculului, dacă veți constata pagube sau lipsa unor accesorii.
Dacă service-ul nu are un formular tip, trebuie sa solicitați realizarea unei astfel de "act" pe o hîrtie cu ștampila societății.
Specialiștii din service au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandărilor.
În cazul existenței unei nemultumiri reale, privind reparația efectuată, consumatorii trebuie să încerce întîi o rezolvare pe cale amiabilă sau să le înscrie în registrul de reclamații, în caz că nu primește nici un răspuns sunt în drept să depună o plîngere la Agenția pentru Protecția Consumatorilor.
În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau pe adresa mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri, 78, etajul 1.