DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Cum să alegem cel mai bun service-auto? Recomandări
Cum să alegem cel mai bun service-auto? Recomandări
16 January | 2015
Cum să alegem cel mai bun service-auto? Recomandări
eye
1816

Agenția pentru Protecţia Consumatorilor vă oferă un șir de recomandări despre cum să alegem cel mai bun service auto, la ce trebuie să fim atenți cînd lasăm maşina pe mîna mecanicilor!

Înainte de a lăsa autoturismul într-un service - auto asigurați-vă ca acesta funcționează legal și este autorizat pentru această activitate.

Prețurile sunt libere: ele pot varia de la o societate la alta. Service-urile care au personal calificat și au o dotare tehnică specială, pentru reparații pot să practice tarife mai mari.

Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lăsa autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;

Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul.

Service-ul este obligat să furnizeze o factura, sau oricare alt document ce confirmă achitarea serviciului și un act al lucrărilor efectuate;

Este important ca cele două parți să consemneze în scris toate informațiile, pentru a evita discuțiile la preluarea vehiculului, dacă veți constata pagube sau lipsa unor accesorii.

Dacă service-ul nu are un formular tip, trebuie sa solicitați realizarea unei astfel de "act" pe o hîrtie cu ștampila societății.

Specialiștii din service au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandărilor.

În cazul existenței unei nemultumiri reale, privind reparația efectuată, consumatorii trebuie să încerce întîi o rezolvare pe cale amiabilă sau să le înscrie în registrul de reclamații, în caz că nu primește nici un răspuns sunt în drept să depună o plîngere la Agenția pentru Protecția Consumatorilor.

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau pe adresa mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri, 78, etajul 1.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...