DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Caz de succes, obţinut de un consumator în instanţa de judecată cu sprijinul Agenţiei pentru Prot...
Caz de succes, obţinut de un consumator în instanţa de judecată cu sprijinul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor
29 Май | 2015
Caz de succes, obţinut de un consumator în instanţa de judecată cu sprijinul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor
eye
1256

Recent, un cetăţean s-a adresat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor cu scopul de a-şi apăra drepturile sale în calitate de consumator pe motiv că un agent economic i-a confecţionat geamuri şi uşi de calitate proastă. Conform petiţiei depuse de consumator, acesta a depistat o serie de deficienţe la uşile şi ferestrele confecţionate de agentul economic, ulterior, s-a adresat de mai multe ori cu plîngeri privind calitatea produsului aflat în garanţie, însă antreprenorul vizat nu a reacţionat la adresările consumatorului şi nu a soluţionat revendicările înainatate de către acesta. În rezultatul controlului efectuat la agentului economic, Agenţia a constatat încălcarea de către agentul economic a modului de soluţionare a reclamaţiei consumatorului prevăzut de art.18 al Legii privind protecţia consumatorilor.

Consumatorul a înaintat o acţiune în instanţa de judecată împotriva agentului economic, cu atragerea în proces a Agenţiei ca autoritate publică pentru oferirea concluziilor şi materialelor de constatare.

În rezultatul examinării tuturor materialelor cauzei respective, inclusiv a argumentelor invocate de A.P.C. referitor la încălcarea drepturilor consumatorului de către agentul economic, instanţa de judecată a dispus încasarea în contul consumatorului de la agentul economic, atît a costului produsului necorespunzător achitat conform contractului, cît şi a penalităţilor de întîrziere în soluţionarea reclamaţiei sale, în mărime totală de circa 15 000 de Euro. Totodată, instanţa de judecată a recunoscut dreptul consumatorului la repararea prejudiciului moral, dispunînd compensarea acestuia în echivalent bănesc. Hotărîrea instanţei judecătoreşti este cu drept de atac şi poate fi contestată de către agentul economic.

Dragi cetăţeni, nu fi-ţi indiferenţi atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator, apelaţi la linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova) sau vă aşteptăm la Agenţie pentru a depune o petiţie, str.Vasile Alescandri, 78, et. 1, bir. 101.

Stimaţi comercianţi şi agenţi economici, asiguraţi-vă de calitatea adecvată a produselor şi serviciilor oferite consumatorilor, în vederea evitării eventualelor litigii. Fi-ţi receptivi la reclamaţiile consumatorilor.

Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media

tel. 022 501 999

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...