Recent, un cetăţean s-a adresat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor cu scopul de a-şi apăra drepturile sale în calitate de consumator pe motiv că un agent economic i-a confecţionat geamuri şi uşi de calitate proastă. Conform petiţiei depuse de consumator, acesta a depistat o serie de deficienţe la uşile şi ferestrele confecţionate de agentul economic, ulterior, s-a adresat de mai multe ori cu plîngeri privind calitatea produsului aflat în garanţie, însă antreprenorul vizat nu a reacţionat la adresările consumatorului şi nu a soluţionat revendicările înainatate de către acesta. În rezultatul controlului efectuat la agentului economic, Agenţia a constatat încălcarea de către agentul economic a modului de soluţionare a reclamaţiei consumatorului prevăzut de art.18 al Legii privind protecţia consumatorilor.
Consumatorul a înaintat o acţiune în instanţa de judecată împotriva agentului economic, cu atragerea în proces a Agenţiei ca autoritate publică pentru oferirea concluziilor şi materialelor de constatare.
În rezultatul examinării tuturor materialelor cauzei respective, inclusiv a argumentelor invocate de A.P.C. referitor la încălcarea drepturilor consumatorului de către agentul economic, instanţa de judecată a dispus încasarea în contul consumatorului de la agentul economic, atît a costului produsului necorespunzător achitat conform contractului, cît şi a penalităţilor de întîrziere în soluţionarea reclamaţiei sale, în mărime totală de circa 15 000 de Euro. Totodată, instanţa de judecată a recunoscut dreptul consumatorului la repararea prejudiciului moral, dispunînd compensarea acestuia în echivalent bănesc. Hotărîrea instanţei judecătoreşti este cu drept de atac şi poate fi contestată de către agentul economic.
Dragi cetăţeni, nu fi-ţi indiferenţi atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator, apelaţi la linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova) sau vă aşteptăm la Agenţie pentru a depune o petiţie, str.Vasile Alescandri, 78, et. 1, bir. 101.
Stimaţi comercianţi şi agenţi economici, asiguraţi-vă de calitatea adecvată a produselor şi serviciilor oferite consumatorilor, în vederea evitării eventualelor litigii. Fi-ţi receptivi la reclamaţiile consumatorilor.
Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media
tel. 022 501 999