DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Călătorim în siguranță. Sfaturi pentru consumatori
Călătorim în siguranță. Sfaturi pentru consumatori
20 Октября | 2020
Călătorim în siguranță. Sfaturi pentru consumatori
eye
1395

Oamenii sec. XXI sunt cei mai informați și mai curioși din toate timpurile. Dacă ați hotărât să vizitați locurile văzute în spațiul virtual indiferent de starea epidemiologică din țară, și în general din întreaga lume, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vă recomandă:

  • Respectați regulile impuse de către autoritățile statului gazdă în privința evitării îmbolnăvirii și răspândirii virusului COVID-19;
  • Achiziționați pachete turistice doar de la agențiile sau turoperatorii de turism;
  • Încredințați-vă că dispuneți de asigurare de călătorie;
  • Respectați clauzele contractului de servicii turistice;
  • Verificați mijloacele de transport utilizate, caracteristicile și categoriile acestora;
  • Dacă mijlocul de transport este avionul, încredințați-vă că ați achitat prețul total al biletului, (cu toate taxele incluse), verificînd condițiile de zbor, condiții de returnare a biletului;
  • Asigurați-vă că vă convine modul de cazare, amplasarea, categoria și nivelul de confort oferit de către ofertant;
  • Respectați legislația țării de aflare temporară, obiceiurile și tradițiile locale;
  • Respectați normele de protejare a patrimoniului turistic și a mediului în locul vizitat;
  • Evitați vizitarea locurilor pe care agenții economici din industria turismului v-au informat că v-ar putea pune viața în primejdie.

Consumatorii depun reclamaţiile referitoare la serviciile necorespunzătoare iniţial vînzătorului sau prestatorului. Odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document (contract) care confirmă efectuarea tranzacției.

Organizatorul trebuie să execute obligația de restituire fără întîrzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai tîrziu de 14 zile de la rezoluțiune, cu unele excepții.

În cazul în care consumatorul nu este de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei de către agentul economic sau în cazul refuzului de a satisface reclamația, consumatorul are dreptul să se adreseze Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, conform competențelor, sau, conform procedurii civile, în instanţa de judecată, anexînd la petiţie copia de pe răspunsul vînzătorului sau, în cazul refuzului tacit, documentele care confirmă depunerea reclamației în adresa agentului economic.

În cazul în care călătoria v-a lăsat un gust amar drept urmare a prestării unor servicii necorespunzătoare, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței la LINIA FIERBINTE 022 51 51 51 sau la adresa, str. Vasile Alecsandri, 78 , mun. Chișinău.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...