Oamenii sec. XXI sunt cei mai informați și mai curioși din toate timpurile. Dacă ați hotărât să vizitați locurile văzute în spațiul virtual indiferent de starea epidemiologică din țară, și în general din întreaga lume, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vă recomandă:
- Respectați regulile impuse de către autoritățile statului gazdă în privința evitării îmbolnăvirii și răspândirii virusului COVID-19;
- Achiziționați pachete turistice doar de la agențiile sau turoperatorii de turism;
- Încredințați-vă că dispuneți de asigurare de călătorie;
- Respectați clauzele contractului de servicii turistice;
- Verificați mijloacele de transport utilizate, caracteristicile și categoriile acestora;
- Dacă mijlocul de transport este avionul, încredințați-vă că ați achitat prețul total al biletului, (cu toate taxele incluse), verificînd condițiile de zbor, condiții de returnare a biletului;
- Asigurați-vă că vă convine modul de cazare, amplasarea, categoria și nivelul de confort oferit de către ofertant;
- Respectați legislația țării de aflare temporară, obiceiurile și tradițiile locale;
- Respectați normele de protejare a patrimoniului turistic și a mediului în locul vizitat;
- Evitați vizitarea locurilor pe care agenții economici din industria turismului v-au informat că v-ar putea pune viața în primejdie.
Consumatorii depun reclamaţiile referitoare la serviciile necorespunzătoare iniţial vînzătorului sau prestatorului. Odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document (contract) care confirmă efectuarea tranzacției.
Organizatorul trebuie să execute obligația de restituire fără întîrzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai tîrziu de 14 zile de la rezoluțiune, cu unele excepții.
În cazul în care consumatorul nu este de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei de către agentul economic sau în cazul refuzului de a satisface reclamația, consumatorul are dreptul să se adreseze Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, conform competențelor, sau, conform procedurii civile, în instanţa de judecată, anexînd la petiţie copia de pe răspunsul vînzătorului sau, în cazul refuzului tacit, documentele care confirmă depunerea reclamației în adresa agentului economic.
În cazul în care călătoria v-a lăsat un gust amar drept urmare a prestării unor servicii necorespunzătoare, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței la LINIA FIERBINTE 022 51 51 51 sau la adresa, str. Vasile Alecsandri, 78 , mun. Chișinău.