Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței este autoritatea publică centrală responsabilă de implementarea politicii în domeniul protecţiei consumatorilor şi de efectuare a controlului de stat asupra respectării prevederilor legislaţiei în Republica Moldova.
La data de 18 decembrie 2019, în cadrul Zilei ușilor deschise la APCSP, a fost inaugurat un nou număr de telefon destinat consilierii și informării consumatorilor. Noul număr de telefon pentru consumatori 022 51 51 51 permite preluarea simultană a mai multor apeluri.
În primele 130 zile ale anului curent, în cadrul Call Centru au fost înregistrate 3258 de apeluri. Apelurile parvin din toate regiunile țarii, cele mai frecvente fiind din mun. Chișinău, mun. Bălți, mun. Cahul, mun. Orhei și mun. Ungheni.
Subiectele apelurilor sunt diverse, în top 5 categorii fiind abordată calitatea produselor electrocasnice și electronice (telefoane mobile și alte dispozitive) dar și servicii precum serviciile turistice, creditele pentru consumatori și transportul aerian.
Comparativ cu perioada precedentă a anului 2019 se atestă o creștere a apelurilor parvenite din partea consumatorilor aproximativ cu 1000 de apeluri. Subiectele abordate de consumatori au fost dictate de noile restricții de călătorie impuse la nivel internațional de guvernele unor țări dar și necesitățile financiare de creditare.
În acest sens, APCSP recomandă consumatorilor și mediului de afaceri să valorifice resursa informațională 022 51 51 51, oferită gratuit de APCSP (cu excepția tarifului apelului perceput de compania de telefonie), în scopul informării și consilierii în domeniul protecției drepturilor consumatorilor.