Agenția pentru Protecția Consumatorilor a inițiat o campanie de verificare a asociațiilor ce se ocupă de gestionarea blocurilor de locuințe.
În cadrul controalelor, inspectorii examinează următoarele aspecte:
- Respectarea prevederilor actelor normative și legislative aplicate și corespunderea serviciilor prestate consumatorilor, în special respectarea Hotărîrii Nr. 191 din 19.02.2002 despre aprobarea Regulamentului cu privire la modul de prestare şi achitare a serviciilor locative, comunale şi necomunale pentru fondul locativ, contorizarea apartamentelor şi condiţiile deconectării acestora de la/reconectării la sistemele de încălzire şi alimentare cu apă;
- Examinarea contractelor încheiate cu consumatorii,identificarea cazurilor de practici comerciale înșelatoare sau clauze abuzive incluse în contracte.
Despre rezultate vă vom anunța ulterior.
Informație utilă pentru consumatori !
Contractul de administare a blocului de locuințe este încheiat între proprietarii de locuințe și autoritatea ce gestionează blocul de locuințe este necesar să prevadă expres toate clauzele contractuale stabilite prin HG nr.191 din 19.02.2002. Aceste clauze sunt:
- Numele sau denumirea, domiciliul sau sediul părţilor contractante;
- Obiectul contractului;
- Drepturile părţilor;
- Obligaţiile părţilor;
- Perioada de acţiune a contractului;
- Preţul lucrărilor contractate şi modalităţile de plata;
- Garanţii şi evaluarea calităţii lucrărilor îndeplinite;
- Responsabilităţile părţilor;
- Operare de modificare şi reziliere a contractului;
- Soluţionarea litigiilor;
- Condiţii suplimentare;
- Rechizitele părţilor.
Dragi consumatori, nu uitați că aveți dreptul să fiți informați detaliat despre volumului, termenului caracteristicilor calitative ale serviciilor ce urmează a fi efectuate, modul de evaluare a calităţii lucrărilor effectuate, deasemenea, referitor la folosirea mijloacelor financiare primite de administrator
Conform Hotărîrii Nr. 191 din 19.02.2002, aveți dreptul consumatorului de a solicita reducerea plăţilor pentru serviciile prestate necorespunzător.
Fiți atenți cînd semnați contractele la următoarele aspecte:
- Perioada de acțiune a contractului;
- Garanţii şi evaluarea calităţii lucrărilor îndeplinite;
- Modificarea și rezilierea contractului;
- Modalitatea de soluționarea a litigiilor;
Mai multe detalii aflați din
APC face apel la consumatori să fie atenți la clauzele din contractele ce le semnează și în caz dacă ați depistat clauze ce vă par a fi dubioase sau nu au o explicație clară din partea agentului economic, adresați-vă pentru o consultație la numărul de telefon - 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raioanele țării).