În adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a fost notificată o petiție a unui consumator din Chișinău, care a achitat 15 438 lei pentru prestarea unor servicii turistice. Dat fiind faptul că a fost declarat deschis sezonul estival, oamenii caută diferite oferte de odihnă. Uneori lucrurile însă nu decurg așa cum se plănuiesc, exact ca în cazul unui consumator, care a procurat un pachet turistic cu o destinație exotică, dar ulterior încheierii și achitării contractului a fost anunțat că perioada sejurului va fi modificată.
Conform prevederilor Codului civil, în cazul în care organizatorul este constrâns să facă modificări semnificative în oricare din caracteristicile principale ale serviciilor de călătorie, călătorul are posibilitatea ca într-un termen rezonabil specificat de organizator să accepte modificările propuse sau să declare rezoluțiunea contractului. Din cauza lipsei semnării unui act adițional contractului de servicii turistice, prin care ar fi fost manifestat acordul părților referitor la modificarea contractului, survine rezoluțiunea contractului.
Totuși, consumatorul s-a confruntat cu ezitări din partea agentului economic în a-i fi întoarsă contravaloarea pachetului turistic, ceea ce l-a determinat să apeleze la ajutorul APCSP. La intervenția agenției, agentul economic i-a restituit suma în valoare de 15 438 lei.