DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Revindecarea drepturilor pentru un pachet turistic neprestat
Revindecarea drepturilor pentru un pachet turistic neprestat
Istorii de succes
Revindecarea drepturilor pentru un pachet turistic neprestat
eye
1586

În adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței  a fost notificată o petiție a unui consumator din Chișinău, care a achitat 15 438 lei pentru prestarea unor servicii turistice. Dat fiind faptul că a fost declarat deschis sezonul estival, oamenii caută diferite oferte de odihnă. Uneori lucrurile însă nu decurg așa cum se plănuiesc, exact ca în cazul unui consumator, care a procurat un pachet turistic cu o destinație exotică, dar ulterior încheierii și achitării contractului a fost anunțat că perioada sejurului va fi modificată.

Conform prevederilor Codului civil, în cazul în care organizatorul este constrâns să facă modificări semnificative în oricare din caracteristicile principale ale serviciilor de călătorie, călătorul are posibilitatea ca într-un termen rezonabil specificat de organizator să accepte modificările propuse sau să declare rezoluțiunea contractului. Din cauza lipsei semnării unui act adițional contractului de servicii turistice, prin care ar fi fost manifestat acordul părților referitor la modificarea contractului, survine rezoluțiunea contractului.

Totuși, consumatorul  s-a confruntat cu ezitări din partea agentului economic în a-i fi întoarsă contravaloarea pachetului turistic, ceea ce l-a determinat să apeleze la ajutorul APCSP. La intervenția agenției, agentul economic i-a restituit suma în valoare de 15 438 lei.

 

 

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...