În urma examinării petițiilor parvenite în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, s-a constată că o mare parte din reclamațiile săptămânale se referă la calitatea telefoanelor mobile procurate.
Aceiași problemă a fost reclamată și de un consumator din Chișinău, care a decis să procure un telefon mobil în valoare de 8195 lei. Peste câteva zile, acesta dorind să facă o actualizare a softului, telefonul a început să se reseteze încontinuu. În acest caz, consumatorul s-a adresat cu o reclamație în scris către agent economic, din start consumatorului i s-a luat telefonul la reparație pentru schimbarea softului, însa după 14 zile consumatorului nu i s-au satisfăcut cerințele.
În acest context, consumatorul s-a adresat cu o reclamație către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței și în baza prevederilor art.18, alin.3 din Legea privind protecția consumatorilor Nr.105 din 13.03.2003 a fost inițiată o expertiză independentă. Expertiza a demonstrat că defectele reclamate s-au adeverit. Astfel, prin implicarea Agenției, consumatorului i-au fost satisfăcute revendicările, prin restituirea valorii achitate până la momentul adresării către agent economic.