DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Un consumator și-a recuperat banii achitați pentru un set de mobilă neconform
Un consumator și-a recuperat banii achitați pentru un set de mobilă neconform
29 Октября | 2014
Un consumator și-a recuperat banii achitați pentru un set de mobilă neconform
eye
1376

Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a soluționat conflictul dintre consumator și agentul econimic pe cale amiabilă.

Domnul Mihai a comandat un set de mobilă de la o firmă ce presta acest gen de servicii, în valoare totală de 3 200 lei. Peste o perioadă scurtă de timp după ce mobilă a fost instalată au început să apară pete și denivelări ale componentelor mobilei.

Consumatorul fiind nesatisfăcut de calitatea mobilei, s-a adresat cu o plîngere în adresa agentului economic prin care solicita să-i fie restituți banii achitați pentru mobila neconformă.

Agentul economic o perioada lungă de timp amîna consumatorul de la o zi la alta. Domnul Mihai a venit și a scris o reclamației în adresa APC prin care solicita să fie restituți bani.

Urmare intervenției inspectorilor APC, consumatorul și-a recuperat banii în scurt timp, conflictul fiind rezolvat pe cale amiabilă.

Dragi consumatori,

  • Termenul de garanţie la mobila procurată prin reţelele de comerţ se calculează din ziua procurării, iar la mobila confecţionată de producător la comandă - din ziua livrării ei consumatorului şi constituie minimum 12 luni.
  • La procurarea garniturilor de mobilă pentru odihnă sau dormit este necesar de a acorda atenţie la calitatea stofei şi a cusăturilor, de a verifica mecanismele de transformare a paturilor - divan (de câteva ori a se deschide - închide), de a controla mecanismele de închidere/deschidere.
  • Trebuie să se acorde atenţie la marcare: pe produs este necesar să fie indicat producătorul, importatorul sau distribuitorul oficial al producătorului în Republica Moldova.
  • La procurarea garniturilor de mobilă este necesar de a acorda atenţie la aspectul exterior, ca furnitura să nu fie ascuţită, balamalele la uşi să fie bine montate şi să se deschidă uşor, sertarele să se mişte uşor, capacele meselor să nu fie încovoiate etc.
  • La garniturile de mobilă în stare montată nu trebuie să fie fisuri între articole componente.
  • În cazul în care intenţionaţi să procuraţi mobilă executată la comandă este foarte important a încheia cu producătorul un contract în care să fie clar stipulate toate caracteristicile ei şi condiţiile contractului.
  • Toată mobila la vânzare trebuie să fie asigurată cu instrucţiuni de exploatare şi talon de garanţie.

IMPORTANT!!!

Conform anexei 2 a Hotărîrii de Guvern nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie, mobila si articolele de mobilă de calitate corespunzătoare fac parte din lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar.

Sperăm că recomandările noastre sunt utile și în caz că depistați cazuri de încălcare a drepturilor DVS în calitate de consumator, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor la numărul de telefon al liniei fierbinte 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raionele țării).

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...