Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a soluționat conflictul dintre consumator și agentul econimic pe cale amiabilă.
Domnul Mihai a comandat un set de mobilă de la o firmă ce presta acest gen de servicii, în valoare totală de 3 200 lei. Peste o perioadă scurtă de timp după ce mobilă a fost instalată au început să apară pete și denivelări ale componentelor mobilei.
Consumatorul fiind nesatisfăcut de calitatea mobilei, s-a adresat cu o plîngere în adresa agentului economic prin care solicita să-i fie restituți banii achitați pentru mobila neconformă.
Agentul economic o perioada lungă de timp amîna consumatorul de la o zi la alta. Domnul Mihai a venit și a scris o reclamației în adresa APC prin care solicita să fie restituți bani.
Urmare intervenției inspectorilor APC, consumatorul și-a recuperat banii în scurt timp, conflictul fiind rezolvat pe cale amiabilă.
Dragi consumatori,
- Termenul de garanţie la mobila procurată prin reţelele de comerţ se calculează din ziua procurării, iar la mobila confecţionată de producător la comandă - din ziua livrării ei consumatorului şi constituie minimum 12 luni.
- La procurarea garniturilor de mobilă pentru odihnă sau dormit este necesar de a acorda atenţie la calitatea stofei şi a cusăturilor, de a verifica mecanismele de transformare a paturilor - divan (de câteva ori a se deschide - închide), de a controla mecanismele de închidere/deschidere.
- Trebuie să se acorde atenţie la marcare: pe produs este necesar să fie indicat producătorul, importatorul sau distribuitorul oficial al producătorului în Republica Moldova.
- La procurarea garniturilor de mobilă este necesar de a acorda atenţie la aspectul exterior, ca furnitura să nu fie ascuţită, balamalele la uşi să fie bine montate şi să se deschidă uşor, sertarele să se mişte uşor, capacele meselor să nu fie încovoiate etc.
- La garniturile de mobilă în stare montată nu trebuie să fie fisuri între articole componente.
- În cazul în care intenţionaţi să procuraţi mobilă executată la comandă este foarte important a încheia cu producătorul un contract în care să fie clar stipulate toate caracteristicile ei şi condiţiile contractului.
- Toată mobila la vânzare trebuie să fie asigurată cu instrucţiuni de exploatare şi talon de garanţie.
IMPORTANT!!!
Conform anexei 2 a Hotărîrii de Guvern nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie, mobila si articolele de mobilă de calitate corespunzătoare fac parte din lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar.
Sperăm că recomandările noastre sunt utile și în caz că depistați cazuri de încălcare a drepturilor DVS în calitate de consumator, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor la numărul de telefon al liniei fierbinte 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raionele țării).