DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Sinteza săptămânală a reclamațiilor
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
17 Cентябрь | 2018
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
eye
901

În perioada 10-14 septembrie, autoritatea abilitată cu funcții de protecție a drepturilor  consumatorilor a înregistrat o serie de petiții privind utilizarea practicilor comerciale înșelătoare, consumatorii declarându-se a fi mințiți la prestarea serviciilor unei școli auto, la neoferirea unui premiu de 500 lei cadou, câștig ce trebuia oferit prin intermediul unei promoții, precum și obligarea consumatorului de a achita un produs, care a fost deteriorat în magazin (un pahar).

De menționat că, în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței au parvenit mai multe plângeri ce se referă la utilizarea privind calitatea prestării serviciilor turistice. Astfe din numărul total de reclamații înaintate de către consumatori,  în 5 dintre cazuri este examinat motivul prestării necorespunzătoare a serviciilor turistice, hoteliere sau chiar neprestarea acestor servicii. În funcție de problema înaintată, aceștia sunt în drept să solicite stabilirea unei despăgubiri pentru serviciul prestat necorespunzător, reducerea corespunzătoare a prețului sau restituirea contravalorii serviciului în cazul neprestării acestuia.

Alte servicii prestate necorespunzător i-au nemulțumit pe consumatorii ce au beneficiat de servicii interferon, rezilierea contractului de executare a unui mobilier fără a infoma consumatorul, refuzul de către taximetrist de a conecta taximetrul, alimentarea automobilului cu alt combustibil decât cel predestinat mașinii, tărăgănărarea procesului de construcție a imobilului etc.

Produsele neconforme, ce i-au determinat pe consumatori să-și revendice drepturile sunt: achiziționarea unui frigider neconform, laptop necalitativ, baterie auto neconformă, calorifere uzate etc.

Precizăm, că petițiile recent parvenite în cadrul Cancelariei APCSP alcătuiesc 26 de plângeri de la consumatori, în cadrul Ghișeului Unic fiind înregistrate 163 apeluri telefonice și 27 consultații în oficiu.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...