DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Sinteza săptămânală a reclamațiilor
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
01 Октября | 2018
Sinteza săptămânală a reclamațiilor
eye
1027

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a primit recent noi sesizări cu privire la serviciile turistice prestate. Astfel numai pentru primul semestru al anului curent, reclamațiile depuse de consumatori în urma prestării necalitative sau neprestarea acestor servicii au constituit 55 de petiții. Cea mai frecventă cauză a întocmirii unei plângeri este necorespunderea condițiilor de cazare din hotel, pensiune,cu cele prevăzute în contract. Drept urmare la constatarea deficiențelor serviciului la fața locului îndemnăm consumatorii să ia în calcul următoarele: păstrărarea oricărui document în scris sau primit pe e-mail în care sunt cuprinse informațiile legate de pachetul de servicii procurat de la agenția de turism;  realizarea fotografiilor  ale camerei de hotel și ale împrejurimilor acestuia pentru a putea dovedi neconformitățile, depunerea unei reclamații în scris la recepția hotelului pentru  solicitarea ulerioară a unei despăgubiri, reduceri de preț sau obținerea contravalorii serviciului.

La finele lunii septembrie, reprezentanții APCSP au mai notificat și alte servicii neprestate la așteptările consumatorilor și anume, servicii de taxi necorespunzătoare (4 petiții); prestarea serviciilor de reparație ( telefoane  mobil, laptop); deservirea necorespunătoare a interfonului, servicii de vânzare a unui automobil, servicii de comunicații electronice; nerespectarea obligațiilor contractuale în asigurarea unui automobil, contracte bancare, refuzul de a prezenta Registrul de reclamații etc.

Produsele, ce au necesitat înlocuirea acestora sau restituirea contravalorii achitate țin de procurarea unei mașini de spălat, achiziționarea unui ceas prin intermediul unei platforme online, încălțăminte necalitativă etc.

În perioada 24-29 septembrie în adresa  APCSP au fost transmise  42 de sesizări de la consumatori, iar în cadrul Ghișeului Unic au fost înregistrate 143 apeluri telefonice și 13 consultații în oficiu.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...