La data de 18-19 mai curent, specialiștii Agenției pentru Protecția Consumatorilor si Supravegherea Pieței, au participat la un seminar de instruire online privind identificarea produselor contrafăcute, organizat de Societatea civilă de Avocați TURCU & TURCU împreună cu „Asociația Anticontrafacere React”
Seminarul a avut drept scop extinderea relațiilor de cooperare cu organizațiile neguvernamentale si structurile guvernamentale care activează în domeniul protecției și respectării drepturilor consumatorilor pentru identificarea de comun acord a acțiunilor de contracarare a contrafacerii mărcilor. De asemenea, conjugării eforturilor specialiștilor în domeniu, generării noilor idei și soluții de combatere a flagelului mondial – contrafacerea.
A fost prezentat în detalii procedura de identificare a producției originale a unor companii notorii, cum ar fi HERMES, BVLGARI, FILA, PUMA, LOREAL, YEVES SAINT LAUREANT, VICTORIAS SECRET, TOMMY HILFIGER, etc.
N.B.: Cum recunoaștem produsele originale?
- Prețul: ar trebui să fie primul semnal de alarma. Nu exista produse fără taxe sau impozite. Un preț mai mic este automat dubios și ar trebui să ridice suspiciuni potențialului client.
- Ambalajul: acesta trebuie să fie intact.
- Condițiile de vânzare: produsele originale nu se vând în afara rețelelor de distribuție. "Fața" magazinului spune multe despre originea reala a produselor comercializate.
- Etichetele personalizate: Produsele originale, în special în cazul îmbrăcămintei, se vând numai cu etichete personalizate.