La data de 18 iunie 2021, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a participat la „Prezentarea publică a progreselor și propunerilor în procesul de implementare a Foii de parcurs a procesului de digitizare a economiei naționale și dezvoltare a comerțului electronic”, organizată de Consiliul Economic pe lângă Prim-Ministrul RM.
În cadrul ședinței s-a discutat referitor la dezvoltarea foii de parcurs pentru economia digitală și eCommerce care a fost determinată de criza pandemiei COVID19 și trebuie să identifice răspunsuri rapide la o gamă largă de constrângeri pentru a spori interacțiunea la distanță a afacerilor cu autoritățile și pentru a promova comerțul electronic. Pe măsură ce apetitul pentru digitalizare și cumpărături online crește și aceasta este una dintre cele mai dorite metode de a ajunge la noi clienți, guvernul moldovenesc și comunitatea de afaceri trebuie să-și reconsidere strategia de a câștiga noi piețe. Nu ar trebui să se teamă de creșterea și extinderea internațională, pe termen mediu și lung aceasta fiind cea mai eficientă strategie de creștere a exporturilor. Abordarea directă către client este una mai promițătoare decât modul tradițional existent de promovare a exporturilor.
În acest sens, autoritățile și companiile preconizate care doresc să își extindă vânzările ar trebui să cântărească toate considerațiile referitoare la instrumentele de comerț electronic. De asemenea, să fie pregătite pentru a îmbunătăți fiecare aspect al experienței de cumpărături online de la capăt la capăt, de la stabilirea de prețuri complete, metode de plată localizate, transport internațional, vămuire, returnări internaționale la rambursarea taxelor. Pentru a face acest lucru, analizând constrângerile și blocajele existente, ar trebui să se ia în considerare pe termen scurt urmarea liniilor de acțiune prioritare.