Astăzi, 2 decembrie 2014, reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor (APC) au desfășurat o vizită de consultanță la Consiliul Raional Ștefan-Vodă, această fiind ultimul eveniment planificat pentru această rundă.
În perioada 21-2 decembrie 2014, reprezentanții APC au mers în localități din raioanele Soroca, Ștefan Vodă și Cantemir în cadrul unei runde de informare a consumatorilor și agenților economici, cît și în unități comerciale (piețe, centre comerciale, magazine) din Chișinău și Bălți și Cahul. Detalii aici__
Consumatorii și agenții ce au participat la evenimentele de informare au aflat despre modul corect de reclamare a produselor neconforme, de restituire a mărfii sau a contravalorii produselor neconforme, cît și despre practicile comerciale incorecte și clauzele abuzive în contracte. Agenții economici au fost familiarizați cu prevederile legale ce țin de activitatea de întreprinzător desfășurată cît și cu bunele practici în relații cu consumatorii.
Urmare desfășurări evenimentelor, cele mai frecvente adresate de consumatori țin de domeniul :
- garanției produselor;
- marcarii incorecte a produselor;
- termenul de valabilitate expirat a produselor alimentare;
- procedura de adresare prealabilă la agentul economic;
- servicii comunale;
- existența altor instituții publice responsabile de protecția drepturilor consumatorilor.
De asemenea, pe lîngă discuțiile purtate cu consumatorii, au fost distribuite peste 2000 materiale informative cu sfaturi și informații utile pentru consumatori.
Următoarea rundă a evenimentelor de informare a consumatorilor va avea loc în luna decembrie 2014 în care grupul tință a campaniei vor fi consumatorii din centrele comerciale din Republica Moldova și tinerii din instituțiile de învățămînt.
APC vine să vă reamintească că scopul acestor vizite de consultanță este de a informa şi educa consumatorii. Prin aceste acțiunii, Ministerul Economiei și Agenția pentru Protecția Consumatorilor în calitate de organizatori tind să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor cît și să îmbunătățească calitatea serviciilor prestate de comercianți în toate localitățile Republicii Moldova.