Cumpărăturile "la distanță" pot fi convenabile din mai multe puncte de vedere dar și în contextul suspendării temporare a activităților de comerț prin intermediul punctelor comerciale.
Dar să folosești în mod conștient comerțul electronic (e-commerce), este necesar să cunoaștem drepturile în calitate de consumator.
Comerțul electronic se bazează pe aceleași drepturi ca și cumpărătorii non-virtuali. Într-adevăr, uneori, protecția este și mai puternică.
Urmăriți, în detaliu, care sunt fazele contractului la distanță.
Informații precontractuale
Când cumpărați produse online, cum ar fi bunuri și servicii, consumatorul are dreptul de a primi indicații esențiale pentru bunul oferit de operator sau furnizor precum:
- denumirea completă, IDNO, telefon de contact, adresă fizică și e-mail;
· datele privind condiţiile expedierii;
· preţurile bunurilor, tarifele lucrărilor sau serviciilor;
· termenele de plată;
- perioada de valabilitate a ofertei şi a preţului;
· numărul telefonului de contact (022 51 51 51) şi adresa paginii web oficiale ale Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei http://consumator.gov.md/.
Concluziile contractului încheiat la distanță
Dacă ați primit informații adecvate despre produs sau serviciul care urmează să fie cumpărat, puteți alege să încheiați contractul sau nu.
Furnizorul de servicii electronice trebuie să confirme, fără amînări nejustificate, prin mijloace electronice, recepţionarea informaţiei privind comanda, inclusiv acceptarea sau respingerea comenzii făcute de către destinatarul serviciilor.
Informaţia privind comanda, inclusiv confirmarea recepţionării acesteia, se consideră accesată atunci cînd părţile cărora le este adresată au făcut schimb de informaţii afirmative.
Achitarea
Achizițiile pot fi, în general, plătite în diferite moduri. Dacă alegeți "plata la livrare" puteți aștepta confortabil produsul comandat la adresa indicată în formularul de comandă (de asemenea poate fi diferit de adresa de reședință) și să plătiți curierului la momentul livrării. Alternativ, este posibil să alegeți metodele de plată electronică, adică carduri bancare.
Prețul afișat pentru produs nu poate fi modificat ulterior, indiferent de motivul invocat.
Livrarea
Produsul comandat trebuie să fie livrat conform adresei în termenul indicat. Dacă acest termen nu este specificat, concretizați-l dvs cu comerciantul. Neexecutarea acestei condiții conform clauzelor contractuale indicate atrage după sine dreptul consumatorului de a percepe o penalitate pentru fiecare zi de întîrziere sau oră, dacă termenul este stabilit în ore.
La recepția produsului solicitați să vi se înmîneze bonul de casă conform costului produsului și serviciului de livrare, certificatul de garanție pentru produsele de folosință îndelungată și manualul de utilizare (după caz).