DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Pașii necesari ce urmează a fi întreprinși de către consumatori în cazul procurării unui produs n...
Pașii necesari ce urmează a fi întreprinși de către consumatori în cazul procurării unui produs neconform
12 Февраль | 2016
Pașii necesari ce urmează a fi întreprinși de către consumatori în cazul procurării unui produs neconform
eye
1131

Conform pct.19 al Hotărîrii Guvernului nr.1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie, consumatorii depun reclamaţiile referitor la produsele necorespunzătoare, iniţial, vînzătorului spre remediere, înlocuirea gratuită sau obţinerea contravalorii lor în perioada termenului de garanţie sau a termenului de valabilitate.

Petiţia poate fi înaintată în unul din următoarele moduri:

- înregistrarea plîngerii în Registru de reclamaţii, care conform pct.3 al Hotărîrii Guvernului nr.1141 din 04.10.2006 „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamaţii", trebuie să fie afişat la loc vizibil şi accesibil pentru consumatori;

- înmînarea petiţiei nemijlocit reprezentantului agentului economic cu aplicarea semnăturii descifrabile şi datei recepţiei pe copia adresării dvs.;

- expedierea reclamaţiei prin poştă la adresa juridică (sediul) a agentului economic, cu aviz de recepţie, eliberat de Oficiul Poştal. Conform art.67 al Codului Civil al RM, toate documentele şi scrisorile intrate la sediu se consideră recepţionate de către persoana juridică".

Potrivit Legii privind protecţia consumatorilor nr.105 din 13.03.2003, dacă vînzătorul/ prestatorul refuză să satisfacă reclamaţia consumatorului conform prevederilor alin.(1), ei sînt obligaţi să dovedească vina consumatorului în ceea ce priveşte deficienţele apărute la produsul vîndut, serviciul prestat prin expertiza tehnică efectuată de o terţă parte competentă în domeniu, abilitată în conformitate cu legislaţia, într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării pretenţiei de către consummator.

În cazul în care agentul economic reclamat nu soluţionează revendicările înaintate de consumator în petiţie, în modul şi termenul prevăzut de legislaţie, urmează să fie depusă o reclamaţie deja în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor, cu prezentarea bonului de casă sau alt document care confirmă faptul procurării.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la LINIA FIERBINTE 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...