La inițiativa Dlui Sergiu DĂRĂNUȚĂ, Directorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) și cu suportul AN Arhivelor, la 25 mai 2022 a fost desfășurată o ședință de instruire a tuturor șefilor de subdiviziuni ale APCSP, la care a participat și Dna Violina VARTA directorul adjunct al APCSP.
În timpul discuțiilor au fost abordate mai multe subiecte ce țin de domeniul arhivistic, oferite soluții, inclusiv referitor la pregătirea documentelor în lucrările de secretariat și de cancelarie pentru arhivare și păstrare.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), arătându-se interesată de noul parcurs al digitalizării, deschisă și receptivă la soluții inovatoare, cu resurse umane de competență, și-a inclus în agenda sa de lucru modernizarea etapizată a proceselor operaționale, întru dezvoltarea capacităților instituționale.
Pe măsură ce tehnologiile devin tot mai prezente în toate domeniile de activitate, de rând cu crearea unei platforme informaționale pe plan intern, domeniul arhivistic este la același nivel de abordare în cadrul autorității, având drept scop atât automatizarea cât și sporirea nivelului de transparență a proceselor operaționale desfășurare de fiecare angajat din cadrul instituției.
În acest sens, Agenția Națională a Arhivelor (AN Arhivelor) și-a oferit deschiderea spre o bună colaborare, prin acordarea suportului consultativ, în vederea aplicării bunelor practice prin instrumente moderne de management al documentelor, în conformitate cu prevederile legislației.