DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă O consumatoare din mun.Bălți a primit o mașină nouă de spălat în schimbul unei defecte
O consumatoare din mun.Bălți a primit o mașină nouă de spălat în schimbul unei defecte
04 Декабрь | 2014
O consumatoare din mun.Bălți a primit o mașină nouă de spălat în schimbul unei defecte
eye
984

Dna Elena M. a procurat o maşină de spălat în valoare de circa 4600 lei de la un agent economic din localitate ce se ocupă cu comercializarea produselor industriale. Peste jumătate de an de la utilizare, maşina de spălat s-a defectat. Consumatoarea s-a adresat în Direcţia protecţie a consumatorului (Bălţi) pentru a obţine o consultanţă în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor şi ajutor în soluţionarea problemei cu care se confrunta.

În rezultatul informării agentului economic referitor la obligaţiile sale stipulate în art.18 al Legii privind protecţia consumatorilor, acesta a luat decizia de a soluţiona pe cale amiabilă problema consumatorului. Urmare a intervenţiei inspectorilor APC, consumatorului i-a fost înlocuită maşina de spălat cu una similară de calitate adecvată, conflictul fiind rezolvat pe cale amiabilă.

Important este că atît consumatorul, cît şi agentul economic să acţioneze cu bună-credinţă.

Agentul economic (vînzător) este obligat să asigure produsul tehnic complex cu documentele necesare (inclusiv instrucţiunea de utilizare, talonul de garanţie) şi să ofere informaţii corecte şi complete despre produs consumatorilor.

Iar consumatorul urmează să se familiarizeze cu cartea tehnică şi instrucţiunea de utilizare pînă la punerea în funcţiune a produsului achiziţionat. Este strict necesar ca la utilizarea produsului consumatorul să respecte instrucţiunile de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire. Consumatorii trebuie să fie conştienţi de faptul că utilizarea inadecvată a produsului poate condiţiona apariţia deficienţelor.

Pentru agenţii economici – comercianţi este cardinală cunoaşterea prevederilor art.18 al Legii privind protecţia consumatorilor. Acest fapt va favoriza soluţionarea adecvată a reclamaţiilor consumatorilor şi va evita eventualele litigii.

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau pe adresa mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri, 78, etajul 1.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...