Inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor au efectuat controlul de stat la o pizzarie din mun. Chișinău, unde au depistat mai multe nereguli.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a fost sesizată de către Inspectoratul de Poliție că precum în incinta localului de alimentație publică există un șir de nereguli ce contravin legislației în vigoare și încalcă flagrant drepturile consumatorilor.
Urmare efectuării controlului, inspectorii APC au depistat următoarele încălcări:
- materia primă și produsele utilizate la prepararea bucatelor s-a dovedit a fi cu termenul de valabilitate expirat, de asemenea produsele nu erau marcate corespunzător;
- utilizarea mijloacelor de măsurare neverificate metrologic;
- certficatul de clasificare a întreprinderii la momentul verificării nu era afișat la loc vizibil;
- lipsa afișării informației pentru consumatori.
Pentru încălcările depistate, inspectorii au încheiat procese-verbale cu privire la contravenţie. De asemenea, au fost eliberate prescripții privind înlăturarea neconformitățile depistate.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor vă sugerează cînd intrați în unităţile de alimentaţie publică:
- acordaţi o atenţie deosebită stării de curăţenie din unitate;
- verificaţi dacă în meniu sunt afişate cantitatea şi preţul produselor;
- analizaţi modul de prezentare a personalului de servire (ecusonul cu numele/prenumele angajatului, echipamentul de protecţie, curaţenia mîinilor, prezenţa rănilor/zgîrieturilor etc.);
- verificaţi în lumină gradul de curăţenie al paharelor existente pe masă;
- analizaţi gradul de curăţenie a tacîmurilor;
- analizaţi organoleptic felurile de mîncare aduse, iar dacă aveţi suspiciunea de produs alterat, refuzaţi mîncarea;
- în cazul fripturilor, prezenţa unor zone «mai arse» poate masca un anumit grad de alterare a cărnii din care a fost preparată;
- deşi este greu de apreciat, în cazul în care aveţi de la început suspiciuni privind cantitatea netă a porţiei, refuzaţi produsul şi solicitaţi cîntărirea acestuia;
- solicitaţi şi păstraţi bonul de casă sau un alt document, care confirmă faptul cumpărării produsului, pentru a putea înainta reclamaţii privind calitatea produsului.
În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau vă ajută să depuneți o plîngere la sediul APC din str.Vasile Alescandri, et. 1, bir. 101
Serviciul de informare și comunicare cu mass-media
presa@apc.gov.md