La data de 28.02.2024, Direcția informarea consumatorilor și a mediului de afaceri împreună cu Direcția supraveghere metrologică au efectuat o vizită de consiliere la IP Centrul de Excelență în Energetică și Electronică din Chișinău.
Tematica vizitei: „Comerțul la distanță - riscuri și oportunități”.
Scopul vizitei a fost informarea studenților despre atribuțiile autorității de protecție a consumatorilor, drepturile și obligațiile consumatorilor care achiziționează produse și servicii prin intermediul comerțului la distanță, dar și despre efectelor nocive ale măsurărilor incorecte sau false.
Ca rezultat al vizitei, putem menționa că avem o generație de studenți foarte bravi și curioși, în pas cu ultimele tendințe în materie de digitalizarea și mereu gata să interacționeze cu formatorii, astfel au fost abordate diferite subiecte, cum ar fi:
- Avantajele și dezavantajele comerțului la distanță;
- Cerințe în materie de informare;
- Revocarea contractelor;
- Drepturile și obligațiile consumatorilor;
- Modalitatea de depunere a unei reclamații;
- Practici comerciale incorecte;
- Aspecte practice cu privire la controlul metrologic legal.
Prin aceste acțiunii, ISSPNPC tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să informeze consumatorii despre drepturile lor şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici prin informarea și consilierea în domeniul prevederilor legale și bunelor practici ce țin de protecția drepturilor consumatorilor.