DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Încălcări grave constatate la unii agenți economici care comercializează înghețate
Încălcări grave constatate la unii agenți economici care comercializează înghețate
22 Июль | 2015
Încălcări grave constatate la unii agenți economici care comercializează înghețate
eye
1084

Recent, inspectorii Agenției au efectuat cîteva controale tematice în orașele și centrele raionale ale țării cît și la bazele de odihnă și zonele de agrement avînd drept obiectiv verificarea condițiilor de păstrare și comercializare a înghețatei. În rezultatul controlelor, inspectorii au depistat o serie de încălcări în ceea ce privește nerespectarea cadrului legal pentru comercializarea înghețatei dar și condițiile de păstrare a acesteia. S-a constatat că unii agenți inspectați nu dețineau autorizația de activitate, totodată, lipseau informațiile în limba de stat de pe ambalajul produselor, înghețatele erau expuse spre comercializare în condiții neadecvate, aici ne referim la nerespectarea temperaturii de păstrare a produsului, unele înghețate fiind recongelate apoi iarăși congelate ceea ce nu este recomandat de producător. În acest context, agenții economici au fost sancționați conform Codului Contravențional al Republicii Moldova iar înghețatele neconforme au fost interzise pentru comercializare.

Dragi consumatori, atunci cînd alegeți înghețata:

  • acordaţi o atenţie deosebită condiţiilor de păstrare a îngheţatei, atît în unitățile comerciale, cît şi la domiciliu. Astfel, îngheţata trebuie comercializată numai în stare congelată, să prezinte gust şi miros nemodificat, caracteristic sortimentelor respective;
  • nu achiziţionaţi produse pentru care aveţi suspiciuni că au fost decongelate şi apoi recongelate. Îngheţata care a fost supusă congelării repetate are forma şi ambalajul modificat;
  • acordaţi atenţie modului de prezentare a ambalajului;
  • nu achiziţionaţi produse la care constataţi că ambalajul este murdar sau nu este închis etanş;
  • refuzaţi produsele care prezintă termenul de valabilitate modificat, depăşit sau pe care nu este înscris acesta;
  • la cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba provenienţa produsului, în cazul unei reclamaţii.

În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la A.P.C. care vă poate consilia telefonic gratuit (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova) sau vă ajută să depuneți o plîngere la sediul A.P.C. , aflîndu-se pe str.Vasile Alescandri, et. 1, bir. 101.

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media

tel. 022 501 922

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...