În legătură cu creșterea numărului de apeluri și reclamații cu privire la modul de comercializare a produselor petroliere pe teritoriul Republicii Moldova, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (în continuare APCSP) vine către dvs., cu un set de sfaturi practice, privind corectitudinea comercializării produselor petroliere. Astfel:
- La solicitarea cumpărătorului, operatorul (vânzătorul) este obligat să prezinte certificatul de conformitate pentru produsele ce se comercializează sau copia acestuia, autentificată în modul stabilit;
- Mijloacele de transport auto se alimentează cu produse petroliere la staţii în ordinea stabilită, cu excepţia automobilelor cu destinaţie specială;
- Alimentarea automobilelor şi altor mijloace de transport la coloanele de distribuţie a produselor petroliere şi uleiurilor se efectuează de către operatorul staţiei ori de către şofer, în mod independent, sub supravegherea operatorului. Se permite, de asemenea, livrarea produselor petroliere în ambalajul cumpărătorului (canistre metalice);
- Se interzice livrarea produselor petroliere principale în ambalaj din polimeri sau de sticlă;
- Înaintea fiecărei livrări de produse petroliere, indicii contorului care a înregistrat livrarea de o singură dată de la coloană se trec, în mod obligatoriu, la gradaţia zero. Indicii de pe contorul coloanei se menţin atâta timp cât durează decontările cu cumpărătorul (până se comandă o altă doză);
- În cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui, operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba cumpărătorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane până la efectuarea reparaţiilor;
- La solicitarea consumatorului, agentul economic, prezintă buletinele de verificare metrologică periodică Sistemei de măsurare şi înregistrare a cantităţii produselor petroliere şi gazelor lichefiate livrate cu amănuntul, tijei metrice.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței îndeamnă toți consumatorii să solicite bonul de casă și să fie precauți atunci când procură produse petroliere de la stațiile de alimentare. În cazul când vă sunt încălcate drepturile, sau considerați că ați fost înșelat cu privire la calitatea sau volumului produsului petrolier, apelați la linia fierbinte al APCSP, la numărul de tel. 022 51 51 51. De asemenea, puteți să depuneți o reclamație pe adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78, sau la www. consumator.gov.md.