DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Drepturile consumatorilor în cazul certificatelor cadou
Drepturile consumatorilor în cazul certificatelor cadou
29 Ноябрь | 2019
Drepturile consumatorilor în cazul certificatelor cadou
eye
1990

Actualmente, o pondere în continuă creștere o au reclamațiile cu privire la restituirea contravalorii certificatelor cadou pentru achiziția produselor sau serviciilor ulterioare, conform bunului plac al destinatarilor.

Contravaloarea certificatelor cadou restituite consumatorilor, cu ajutorul APCSP, depășește anual aproximativ suma de 10 000 lei.

Aproape în toate cazurile examinate pe certificatele enunțate se conțin enunțuri care informează consumatorii că contravaloarea acestora nu poate fi restituită.

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței recomandă consumatorilor să se adreseze, în scris, către agentul economic care a emis acest certificat cadou cu solicitarea restituirii contravalorii acestuia, dacă din diverse motive sunt în imposibilitate să valorifice certificatul. Dacă agentul economic refuză, recomandăm să se adreseze către APCSP pentru a examina circumstanțele și a fi repuși în drepturi.

Suma plătită pentru un viitor bun sau serviciu este considerată avans de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În cazul rezoluțiunii contractului (efectelor certificatului cadou), antreprenorul sau prestatorul este ținut să restituie avansul primit. Această oportunitate poate fi îngrădită dacă agentul economic percepe taxa primită drept arvună și este indicat acest fapt în contract/certificat.

Arvuna este o suma de bani sau un alt bun pe care o parte contractantă o dă celeilalte părţi pentru a confirma încheierea contractului şi a-i garanta executarea. În caz de dubii, suma plătită este considerată avans. Arvuna se ia în calcul la executarea prestaţiei, iar în cazul în care aceasta nu s-a făcut, se restituie.

Dacă pentru neexecutarea obligației garantate răspunde partea care a dat arvuna, aceasta rămîne celeilalte părți după rezoluțiunea contractului de către aceasta din urmă. Dacă pentru neexecutarea obligației garantate răspunde partea care a primit arvuna, ea este obligată să plătească celeilalte părți dublul arvunei după rezoluțiunea contractului de către aceasta din urmă.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...