DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
13 Декабрь | 2012
Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare
eye
918

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC ) a organizat astăzi 13 decembrie masa rotundă cu reprezentanţii asociaţiilor obşetşti de protecţie a consumatorilor din Republica Moldova cu genericul "Capacitarea decizională a consumatorului prin educare şi informare", acesta fiind şi mesajul central al Proiectului de Strategie în domeniul protecţiei consumatorilor pentru anii 2013 -2020.

Discuţiile din cadrul mesei rotunde s-au axat pe promovarea în comun a activităţilor de informare şi educare a consumatorilor, astfel încît consumatorii să fie conştienţi de rolul, drepurile şi obligaţiile lor consfinţite prin lege.

În cadrul întrunirii directorul Agenţiei, Alexandru Cuzimuc a reiterat deschiderea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor privind conlucrarea şi intercţiunea cu asociaţile obşteşti.

În acest context, rolul structurilor asociative din domeniul protecţiei consumatorilor este unul foarte important. Prin urmare, colaborarea şi conlucrarea cu societatea civilă, facilitează identificarea şi reprezentarea intereselor consumatorilor. "Este oportună crearea unui acord de parteneriat dintre Agenţie şi asociaţiile obşteşti pentru a eficientiza procesul de sensibilizare a consumatorilor" a subliniat Anatolie Silitrari, Şeful Direcţiei Protecţia Consumatorilor, Ministerul Economiei. Acordul de parteneriat va avea drept scop sistematizarea conlucrării dintre asociaţiile obşteşti şi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. "Dacă pînă în prezent întrunirile cu asociaţiile obşteşti purtau un caracter sporadic, acum ne dorim să sistematizăm acţiunile noastre, mai ales pe segmentul de informare şi educare a consumatorilor" a spus Alexandru Cuzimuc.

La masa rotundă au participat reprezentanţii a doua asociaţii obşteşti din opt invitate, reprezentanţi media şi colaboratori ai Agenţiei. Atît Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor, cît şi reprezentanţii societăţii civile prezenţi la eveniment, şi-au exprimat speranţa că la următoarele întruniri numărul asociaţiilor obşteşti va fi mai mare.

Cu referire la protecţia drepturilor consumatorilor, Ruslan Baciu de la Liga pentru Apărarea Drepturilor Consumatorilor şi-a exprimat îngrijorarea privind apărarea consumatorilor în domeniul ce ţine de sectorul serviciilor financiare, şi anume a contractelor de credit. "Ministerul Economiei lucrează în prezent la transpunerea Directivei UE privind contractele de credite de consum. Noua lege va obliga băncile să fie mai transparente în procesul de informare a consumatorilor , astfel înformînd corect şi obiectiv consumatorul încă la etapa de publicitate şi înainte de semnare a contractului, inclusiv despre plăţile ce urmează a fi achitate. Conform legislaţiei în vigoare autoritatea responsabilă de protecţia consumatorilor în domeniul financiar este Banca Naţională a Moldovei." a spus Anatolie Silitarari.

Tatiana Gogu de la Asociaţia Obştească "Protecţia Consumatorilor" a abordat problema finanţării acţiunilor de informare a consumatorilor prin intermediul proiectelor de asistenţă externă, dar şi din bugetul de stat.

Directorul Agenţiei a invitat reprezentanţii asociaţiilor obşteşti să partcicipe alături de angajaţii Agenţiei la vizitele de consultanţă, care sunt desfăşurate trimestrial în toate regiunile ţării şi au menirea să informeze consumatorii şi agenţii economici despre drepturile şi obligaţiile acestora. În acest context, vă informăm că în perioada 17-21 decembrie curent, Agenţia va efectua vizite de consultanţă în Hînceşti, Comrat, Teleneşti, Glodeni, Ştefan-Vodă, Străşeni.

De asemenea, reprezentaţii societăţii civile sunt aşteptaţi să ne însoţească în campania de informare care este organizată anual pe 15 Martie, de Ziua Mondială a Consumatorilor. "Este imposibil să efectuiezi controale şi să informezi toţii operatorii economici din ţară, dar este real să informăm cît mai eficient consumatorii asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora. Cu cîţi mai mulţi consumatori conştienţi, cu atît mai multe şanse de responsabilizare a agenţilor economici privind calitatea produselor şi serviciilor prestate. Un consumator informat nu poate fi manipulat" a conchis Alexandru Cuzimuc.

Masa rotundă a avut loc la sediul APC din str. Alba Iulia, 75, bloc G, et.9.

Serviciul Informare şi Comunicare cu Mass-Media

13.12.2012

Tel. 022 501 999



01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...