DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Campania de informare și consultare a comercianților "Ia atitudine - Oferă consumatorilor încrede...
Campania de informare și consultare a comercianților
30 Cентябрь | 2014
Campania de informare și consultare a comercianților "Ia atitudine - Oferă consumatorilor încredere în tine!“ a luat sfîrșit
eye
820

Piețele comerciale din țară sunt vizitate zilnic de mii de cumpărători, însă fiecare consumator atunci când face o cumpărătură trebuie să fie convins că aceasta corespunde tuturor parametrilor declarați de producător atât sub aspectul calității, cât și sub aspectul cantității.

Ministerul Economiei a decis - în scopul de protejare a drepturilor consumatorilor - să încerce noi metode de abordare a problemelor apărute - nu prin constrângeri, ci prin informare și instruire.

În acest context, Ministerul Economiei a lansat campania de informare și consiliere a comercianților din cadrul piețelor cu titlul "Ia atitudine - Oferă consumatorilor încredere în tine!".

Campania de informare și instruire a comercianților s-a desfășurat în 9 piețe comerciale din municipiul Chișinău și din centrele raionale ale țării în perioada 12 - 30 septembrie 2014, prin colaborarea între Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Institutul Naţional de Metrologie, cît și administrațiile piețelor și administrațiile publice locale.

Comercianții consiliați au enunțat un șir de obstacole în activitatea de comerț desfășurată, ce îi împiedică să respecte regulile de utilizare corectă a mijloacelor de măsurare a masei în incinta piețelor. Printre cele mai frecvente sunt cheltuielile suplimentare pe care trebuie să le suporte pentru a verifica metrologic mijloacele de măsurare. Majoritatea comercianților procură cîntare din străinătate (Ucraina, Rusia) cu un preț redus. Aceste mijloacele de măsurare nu sunt introduse în Registrul de stat al mijloacelor de măsurare, nici verificate, prin urmare și costul lor este de cîteva ori mai mic. Totodată menționăm faptul că utilizarea aparatelor de cîntărit ilegale sau neverificate metrologic denotă nu doar faptul că este încălcată legislația Republicii Moldova, dar și pun la îndoială rezultatele măsurările efectuate.

De asemenea, numărul mare al cîntarelor cu neconformități întîlnite în piețe aparțineau persoanelor fizice. Comercianților le-au fost explicate consecinţele acestor neconformităţi şi au fost îndemnaţi să se conformeze într-un termen cît mai scurt.

În cadrul vizitelor,au fost diseminate peste 1000 de materiale informative pentru consumatori, cît și pentru agenții economici.

În final, comercianții și-au manifestat dorința de a mai fi organizate asemenea campanii de informare și instruire căci îi ajută să înțeleagă mai bine aplicarea corectă a prevederilor legale privind domeniul de activitate pe care îl practică.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...