DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă CĂLĂTOREȘTE SIGUR ÎN VACANȚA DE IARNĂ!
CĂLĂTOREȘTE SIGUR ÎN VACANȚA DE IARNĂ!
28 Декабрь | 2017
CĂLĂTOREȘTE SIGUR ÎN VACANȚA DE IARNĂ!
eye
1084

După o abundență de oferte pentru vacanța de vară, mulți dintre consumatori se orientează către destinații de vacanță pentru iarnă.

În corespundere cu prevederile Legii nr.105-XV din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor și Legii nr.352-XVI din 24.11.2006 cu privire la organizarea și desfășurarea activității turistice în RM, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) ATENȚIONEAZĂ CONSUMATORII:

La procurarea unui produs (serviciu turistic), consumatorul trebuie să primească de la compania de turism următoarele documente:

- CONTRACTUL DE SERVICII TURISTICE, cu indicarea părților contractante, tuturor serviciilor turistice oferite (destinație, perioadă, tip cazare, cu/fără tip alimentare, cu/fără transport, asigurare, alte servicii), prețul produsului (serviciului) touristic evaluat în lei, numărul voucherului și semnăturile părților;

- ASIGURAREA MEDICALĂ, este obligatorie;

- VOUCHERUL TURISTIC completat, parafat de către Agenția Turismului a R.M și prestatorul de servicii turistice (compania de tursim);

- BONUL FISCAL, primit la achitarea valorii contractuale;

- FACTURA SAU FACTURA FISCALĂ (obligatoriu în cazul - persoanelor juridice, la solicitare în cazul - persoanelor fizice);

Îndemnăm consumatorii să aibă o atenție sporită, întrucât, anterior, pe adresa APCSP au parvenit reclamații cu privire la necorespunderea ofertei de la destinație cu cea din contract. Într-un caz, o familie a cumpărat o foaie turistică pentru un sejur în Turcia. Ajunși la fața locului, aceștia au constatat că au fost cazați la un alt hotel, decât cel prevăzut în contractul de servicii turistice, încheiat cu agenția de turism din Moldova. În urma insistenței de a li se oferi cazare în hotelul indicat în contract, turiștii în ziua următoare au fost transferați după solicitare. Mare le-a fost mirarea, când au văzut condițiile neconforme a hotelului multrâvnit, comparativ cu cele promise la momentul procurării foii turistice - lipsa piscinii, deredicarea odăii și schimbarea albiturilor o dată în 7 zile, telefonul și televizorul din odaie defecte, lipsa de acces la rețeaua Wi-Fi.

La revenirea din călătorie, familia a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În urma acțiunilor întreprinse de către APCSP, agentul economic a soluționat conflictul pe cale amiabilă, prin achitarea unei compensații în mărime de 40% din valoarea costului foii turistice.

Pentru a evita anumite neconformități la ofertele vacanței de iarnă, RECOMANDĂM CONSUMATORILOR următoarele:

- studiați atent regiunea unde doriți să mergeți în vacanță, zonele de odihnă, hotelele, pensiunile, oferte ce le propun, condițiile;

- întru siguranța alegerii pachetului turistic potrivit necesităților dvs, informați-vă în prealabil, care sunt condițiile oferite pentru vacanță, prețul ce necesită a fi achitat, informatii privind transportul, asigurarile medicale, cazarea, alimentația;

- citiți și analizați foarte atent contractul împreună cu operatorii turistici, deoarece, în cazul unor neclarități privitor la organizarea vacanței, aceștia se pot eschiva de la responsabilitatea pentru eventuale neconformități;

- pentru o vacanță de iarnă sigură, echipați-vă cu cele necesare pentru schi: echipament de munte (îmbrăcăminte termică formată din bluză de corp și pantaloni, care să mențină temperatura corpului; îmbrăcăminte mai groasă, geacă de iarnă impermeabilă, mănuși, căciulă, fular ), bocanci, rucsac. Se va evita îmbrăcămintea din bumbac pentru se umezește repede și menține umiditatea pentru mult timp.

- alegeți oferte de la agenții de turism, în care aveți încredere sau care vi s-au recomandat a fi buni în prestarea serviciilor turistice.

Dragi consumatori, fiți precauți atunci când semnați contractele pentru destinațiile de vacanță.În cazul unei prestări neconforme a serviciilor, nu ezitați să depuneți o reclamație în cadrul agenției de turism vizate pentru a primi despăgubiri. Dacă agentul economic nu a remediat problema, ne găsiți pe adresa: mun.Chișinău,

str. Vasile Alecsandri 78, la TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 74 14 64 sau accesând pagina noastră de facebook.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...