DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă Atenție ! Tentativa de înșelare a consumatorilor la o rețea de benzinării din raionul Florești
Atenție ! Tentativa de înșelare a consumatorilor la o rețea de benzinării din raionul Florești
17 Январь | 2014
Atenție ! Tentativa de înșelare a consumatorilor la o rețea de benzinării din raionul Florești
eye
945

Pe data de 15 ianuarie 2014, Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) a efectuat o acțiune de control de stat inopinat la o reţea de benzinării amplasate în raionul Florești.

Controalele au fost efectuate în baza unei sesizări parvenite în adresa APC despre multiple încălcări ce au loc la stațiile de alimentare cu combustibil a unei rețele de benzinării în procesul de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere.

Inspectorii au efectuat controale la patru benzinării amplasate în s.Unchitești, s. Mărculești, s. Prodănești, s. Ghindești din raionul Florești.

Rezultatele controalelor efectuate au confirmat informația invocată în sesizare despre faptul înșelării la volum la etapa livrării combustibilului.

În cadrul controlului, inspectorii au depistat că eroarea livrării produselor petroliere la stațiile menționate depășea de șase ori eroarea maximă admisibilă stabilită în documentele normative.

Astfel, pentru gazul petrolier lichefiat eroarea maxima admisibilă era depășită de doua iar pentru motorină și benzină respectiv de șase ori.

Prin urmare, consumatorii primeau mai puțin combustibil decît volumul pentru care îl achitau.

Aceste încălcări au avut loc urmare intervenției nesancționate de către agenții economici la sistemul de măsurare și înregistrare livrate cu amănuntul prin deteriorarea sigiliilor, astfel încît să fie posibil accesul la funcțiile de dirijare și schimbare a parametrilor metrologici, modificîndu-se doza livrată consumatorilor.

Pe lîngă încălcările menționate, inspectorii au mai depistat următoarele nereguli:

  • Toate echipamentele de măsurare utilizate la stațiile de alimentare funcționau în lipsa buletinelor de verificare metrologică și/sau aveau termenul de verificare metrologică expirat
  • Lipseau în totalitate documentele de proveniență și certificatele de conformitate pentru produsele petroliere comercializate
  • Lipseau autorizațiile de funcționare și amplasare, dar și autorizațiile sanitare
  • Consumatorii erau duși în eroare privind denumirea agentului economic. Astfel, pe panoul informativ al benzinărieii era indicat numele unui agent economic însă în acte figura numele altui agent economic.

Pentru înlăturarea neconformităţilor admise, inspectorii APC au încheiat procese verbale de contravenție și au emis prescripții de interzicere temporară a mijloacelor de măsurare. În cazul cînd i se va dovedi vinovăția, agentul economic riscă o amendă în sumă 232.000 mii lei. Materialele acumulate despre încălcările ce nu țin de competența APC vor fi remise organelor competente pentru a fi luate măsurile necesare.

Sfaturi pentru consumatori !!!

Agentia pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă consumatorii ca atunci cînd au îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană să solicite operatorului staţiei controlul imediat a stării coloanei de distribuţie. În cazul constatării unei diferenţe în minus, operatorul este obligat să restituie paguba consumatorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor.

Prin urmare, fiecare stație de alimentare cu combustibil trebuie să dețină și să plaseseze la loc vizibil măsurătorul de volum avizat și verificat metrologic pentru efectuarea, la solicitarea consumatorilor, a controlului stării coloanei de distribuție a combustibilului.

De asemenea, agentul economic este obligat să prezinte cumpărătorilor o informaţie clară şi autentice despre produsele petroliere şi anume:

a) principalele particularităţi de consum ale produselor petroliere;

b) preţul şi condiţiile de procurare a mărfii;

c) termenul de valabilitate a mărfii;

d) certificatul de conformitate.

Dacă ați depistat o inexactitate la volumul de produse petroliere livrate și vi s-a refuzat restituirea pagubei, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor despre încălcările admise la numărul de telefon al liniei fierbinte 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raionele țării).

Serviciul de Informare și Comunicare cu mass-media

Tel.:022 501 999

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...