Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței este autoritatea publică centrală responsabilă de implementarea politicii în domeniul protecţiei consumatorilor şi de efectuare a controlului de stat asupra respectării prevederilor legislaţiei în Republica Moldova.
Odată cu lansarea noului număr de telefon digitalizat pentru consumatori 022 51 51 51, care permite preluarea simultană a mai multor apeluri, a crescut esențial numărul consultațiilor telefonice oferite.
Astfel, în primele 9 luni ale anului curent, în cadrul centrului de apel au fost înregistrate 6629 de apeluri. Apelurile parvin din toate regiunile țarii, cele mai frecvente fiind din mun. Chișinău, mun. Bălți, mun. Cahul, mun. Orhei și mun. Ungheni. La polul opus, cu cei mai dezinteresați consumatori, se află raioanele din stînga Nistrului, Taraclia, Ștefan-Vodă și Șoldănești.
Subiectele apelurilor sunt diverse, în top 5 categorii fiind abordată calitatea produselor electrocasnice și electronice (telefoane mobile și alte dispozitive) dar și servicii precum serviciile turistice, creditele pentru consumatori și transportul aerian.
Comparativ cu perioada precedentă a anului 2019 se atestă o creștere a apelurilor parvenite din partea consumatorilor cu peste 2000 de apeluri, acest fapt datorîndu-se preluării simultane a apelurilor telefonice. Subiectele abordate de consumatori au fost dictate de noile restricții de călătorie impuse la nivel internațional de guvernele unor țări dar și necesitățile financiare de creditare, detronînd revendicările consumatorilor asupra produselor electrice și electronice reclamate anul precedent, în aceeași perioadă.
În acest sens, APCSP recomandă consumatorilor și mediului de afaceri să valorifice resursa informațională 022 51 51 51, oferită gratuit de APCSP (cu excepția tarifului apelului perceput de compania de telefonie), în scopul informării și consilierii în domeniul protecției drepturilor consumatorilor.