DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă ASPECTUL APELURILOR TELEFONICE RECEPȚIONATE LA TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 51 51 51 ÎN 11 LUNI A...
ASPECTUL APELURILOR TELEFONICE RECEPȚIONATE LA TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 51 51 51 ÎN 11 LUNI ALE ANULUI CURENT
07 Декабрь | 2020
ASPECTUL APELURILOR TELEFONICE RECEPȚIONATE LA TELEFONUL CONSUMATORULUI 022 51 51 51 ÎN 11 LUNI ALE ANULUI CURENT
eye
1251

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței este autoritatea publică centrală responsabilă de implementarea politicii în domeniul protecţiei consumatorilor şi de efectuare a controlului de stat asupra respectării prevederilor legislaţiei în Republica Moldova.
Odată cu lansarea noului număr de telefon digitalizat pentru consumatori 022 51 51 51, care permite preluarea simultană a mai multor apeluri, a crescut esențial numărul consultațiilor telefonice oferite.
Astfel, în primele 11 luni ale anului curent, în cadrul centrului de apel au fost înregistrate 8207 de apeluri. Apelurile parvin din toate regiunile țarii, cele mai frecvente fiind din mun. Chișinău, mun. Bălți, mun. Cahul, mun. Orhei și mun. Ungheni, mun. Edineț,  mun. Hîncești și Căușeni. La polul opus, cu cei mai dezinteresați consumatori, se află raioanele din stînga Nistrului (Bender, Tiraspol), Taraclia, Ștefan-Vodă, Dubăsari, Basarabeasca, Dondușeni și Șoldănești.

Apelurile preluate la linia consumatorului  au vizat consultații pentru produse – 5295 și servicii -  2646.
Subiectele apelurilor sunt diverse, în top 5 categorii fiind abordată calitatea produselor electrocasnice și electronice (telefoane mobile, televizoare, calculatoare, frigidere, mașini de spălat  și alte dispozitive), încălțăminte, îmbrăcăminte, mobilă, dar și servicii precum: serviciile turistice, creditele pentru consumatori și transportul aerian.
Comparativ cu perioada precedentă a anului 2019 se atestă o creștere a apelurilor parvenite din partea consumatorilor cu peste 3000 de apeluri, acest fapt datorîndu-se preluării simultane a apelurilor telefonice. Subiectele abordate de consumatori au fost dictate de noile restricții de călătorie impuse la nivel internațional de guvernele unor țări dar și necesitățile financiare de creditare.
În acest sens, APCSP recomandă consumatorilor și mediului de afaceri să valorifice resursa informațională 022 51 51 51, oferită gratuit de APCSP (cu excepția tarifului apelului perceput de compania de telefonie), în scopul informării și consilierii în
domeniul protecției drepturilor consumatorilor.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...