DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Agenţia în acţiune
07 Май | 2012
Agenţia în acţiune
eye
2500

Agenţia în acţiune

Un consumator educat şi activ ştie să deosebească un produs sigur de unul care îi pune în pericol sănătatea, o ofertă promoţională de o practică comercială incorectă. Prin atitudinea sa activă, consumatorul informat descurajează practicile comerciale incorecte, chiar ilegale uneori.

În vederea consilierii şi informării gratuite a consumatorilor, Agenţia pune la dispoziţia acestora linia telefonică fierbinte 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova). Eficienţa existenţei acestui serviciu este reflectată în numărul impunător, zicem noi, de apeluri telefonice parvenite la linia fierbinte. Numai în perioada 01.01.2012- 30.04.2012, specialiştii APC au răspuns la 1157 de apeluri telefonice şi au oferit 254 de consultaţii în oficiul APC.

În perioada sus menţionată, inspectorii Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor au efectuat 763 de controale, dintre care 79% din controale au fost negative, adică s-au depistat neconformităţi ale legislaţiei în vigoare.

Urmare a acestor controale APC a aplicat 596 de prescripţii de înlăturare depistate, inclusiv au eliberat o prescripţie de interzicere definitivă a serviciilor prestate pentru utilizarea unui aparat de modelare corporală.

De asemenea au mai fost emise 250 de prescripţii de sistare a loturilor de produse şi 71 de prescripţii pentru utilizarea mijloacelor de măsurare (cântare, greutăţi, etc.) neconforme.

În vederea sancţionării agenţilor economici, inspectorii APC au încheiat 975 de procese verbale dintre care 69% au fost examinate de Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor conform competenţei.

Amenzile aplicate agenţilor economici pentru perioada 01.01.2012- 30.04.2012 constituie 1.563300,00 lei, dintre care 586450,00 lei au fost deja achitaţi în bugetul de stat.

Sănătatea si siguranţa Dvs., a consumatorilor, reprezintă unul din obiectivele majore ale Agenţiei pentru Protecţie a Consumatorilor şi din aceste considerente, Vă îndemnăm să fi-ţi precauţi şi nu ezitaţi sa Va informaţi, or numai un consumator bine informat nu poate fi manipulat.

Consumatorii din Moldova au dreptul să fie protejaţi, să fie informaţi, să aleagă în cunoştinţă de cauză şi să fie ascultaţi.

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR

LINIA FIERBINTE : 74 14 64 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)

Serviciu de Informare şi Comunicare cu Mass-Media

07.05.2012

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...