DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Comunicate de presă 7 SFATURI UTILE ATUNCI CÂND MERGI LA UN CENTRU DE DESERVIRE AUTO. IATĂ CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE ...
7 SFATURI UTILE ATUNCI CÂND MERGI LA UN CENTRU DE DESERVIRE AUTO. IATĂ CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE REPARAȚIA AUTOMOBILULUI TĂU!
10 Cентябрь | 2020
7 SFATURI UTILE ATUNCI CÂND MERGI LA UN CENTRU DE DESERVIRE AUTO. IATĂ CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE REPARAȚIA AUTOMOBILULUI TĂU!
eye
933

 În contextul înregistrării de către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a petițiilor ce țin de prestarea necorespunzătoare a serviciilor auto, APCSP accentuiază consumatorilor care sunt elementele-cheie pe care trebuie să le cunoașteți atunci când intenționați să vă reparați mașina. Așadar, înainte de a lăsa automobilul într-un service de reparație auto fiți precaut:

1. Asigurați-vă că acesta funcționează legal și este autorizat (notificat) pentru activitate;

 2. Aveți dreptul să vă asigurați că achitați  serviciul de reparație solicitat:

-Preturile sunt libere: ele pot varia de la un operator la altul. Service-urile care au personal foarte calificat și au o dotare tehnică specială pentru reparații pot să practice tarife mai mari;

-Informați-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lasă autoturismul și nu ezitați să solicitați și un deviz estimativ al intervenției;

-Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile la loc vizibil și lizibil pentru consumatori în zona de recepție și să precizeze modul de calcul utilizat.

3. Cereți factura pentru serviciile prestate! Service-ul este obligat să furnizeze o factură, care este emisă în dublu exemplar, originalul fiind remis consumatorului însoțit cu bonul de plată (formular fiscal). Dacă service-ul nu are un formular tip, solicitați realizarea unei astfel de ,,NOTE" pe o hârtie cu ștampila agentului economic, care să conțină informații despre denumirea agentului economic și adresa; numele clientului; data și locul efectuării reparației;- modul de calcul al  intervenției realizate (manoperei); - piesele de schimb utilizate (cantitate /preț);alte materiale de întreținere, consumabile utilizate (cantitate/preț); numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

4. Solicitați un deviz de cheltuieli!Acest lucru va ajută să estimați costurile, el trebuie să conțină:

- descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua;

- costul intervenției realizate;

- lista pieselor de schimb necesare;

- termenul de reparație;

- durata de valabilitate a devizului.

!!!! Dacă devizul este semnat de ambele părți, el se poate transforma astfel într-un acord comercial și trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparație.

Nota de comandă (reparație) se redactează pe un formular și trebuie să cuprindă starea autoturismului în timpul reparației. Astfel, service-ul devine răspunzător de starea autoturismului și  pentru orice pagubă produsă pe perioada intervenției. 

5.Verificați piesele avariate ce s-au înlocuit! Piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate consumatorului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite, atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație, consumatorul poate primi și solicita piesele avariate, acestea fiind ca proprietar.

6. Primiți o garanție a lucrărilor efectuate!Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparație, din stocurile proprii, se acorda garanție conform prevederilor Legii Nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor. Pentru intervenția realizată fiecare societate aplică propria politică comercială față de clienți referitor la durata acestei garanții, dar nu mai mică de 6 luni.

7. Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat! Dacă, automobilul este furat sau deteriorat în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de agentul economic.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...