Consumatorii din Republica Moldova știu cum să-și revendice drepturile atunci când acestea le sunt încălcate. O demonstrează o femeie din mun. Chișinău, care a procurat recent un laptop de model Macbook Air 13, 2020 în valoare de cca 24 000 lei, și care după doar două luni de utilizare a acestuia s-a defectat. Pe ecran au apărut pete violet și linii roșii, laptopul se repornea singur, iar aplicațiile și touchpad-ul erau nefuncționale.
Menționăm că dispozitivul cu marca Apple a fost cumpărat dintr-un prin magazin autorizat din Republica Moldova.
Adresându-se la agentul economic care comercializat produsul, consumatoarea nu a obținut niciun răspuns sau soluție pentru la remedierea problemei. Acest fapt, a determinat-o să-și revindece drepturile în cadrul instituției abilitate cu funcții de protecție a drepturilor consumatorilor, solicitând schimbarea sau restituirea contravalorii pentru bunul procurat. Prin intervenția Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, situația de conflict a fost mediată, consumatoarei fiindu-i schimbat produsul pe unul de calitate corespunzătoare.
Îndemnăm toți consumatorii să se informeze cu privire la drepturile și obligațiile conferite prin cadrul normativ și să acționeze în conformitate cu acesta.