Consumatorii din Republica Moldova știu cum să-și revendice drepturile atunci când acestea le sunt încălcate. O femeie din orașul Sângerei, de exemplu, a procurat recent un laptop de model ASUS Vivobook S 510 în valoare de cca 12 000 lei. Pentru utilizarea eficientă a dispozitivului, consumatoarea a apelat la același agent economic și pentru instalarea sistemului de operare Windows. În urma achitării acestor servicii, la doar câteva zile după exploatarea notebook-ului, pe ecran au apărut pete de culoare galbenă, iar sunetul difuzorului s-a constatat a fi necalitativ.
Adresându-se în mod repetat la agentul economic, care i-a vândut produsul, consumatoarea nu a obținut niciun răspuns cu privire la remedierea problemei. Acest fapt, a determinat femeia să-și ceară drepturile în cadrul instituției abilitate cu funcții de protectie a drepturilor consumatorilor, solicitând restituirea contravalorii pentru bunul procurat. Prin intervenția Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, situația de conflict a fost mediată, consumatoarei fiindu-i reterurnat costul mărfii de 11,758 lei.