Un consumator din or. Râșcani a procurat o mașină de spălat. După prima utilizare mașina s-a defectat. Consumatorul a reușit să contacteze agentul economic de la care procurase aparatul electric de uz casnic și după o examinare a bunului de către meșter, s-a depistat tipul defecțiunii, și ulterior aceasta a fost înlăturată.
Însă după o perioada scurtă de timp mașina de spălat a semnalat același defect. Nefiind satisfăcut de calitatea bunului, consumatorul i-a solicitat vânzătorului returnarea contravalorii sau înlocuirea, dar agentul economic a refuzat.
În acest context, consumatorul a apelat la Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței. În urma examinării minuțioase a speței și aplicării prevederilor stipulate în cadrul normativ aferent protecției consumatorilor de către inspectorii Agenției, au mediat situația și agentul economic a întreprins măsuri pentru soluționarea divergențelor pe cale amiabilă înlăturând deficiențele înaintate și a livrat produsul consumatorului. Astfel, consumatorul la rândul său prin recipisă a confirmat că nu are pretenții față de agentul economic.