Un consumator a procurat recent un multifierbătorde la un agent economic ce comercializează aparate electrice de uz casnic. Pentru a procurat acest aparat electrocasnic, consumatorul a luat un împrumut în valoare de 3000 lei de la o organizație de microfinațare. După exploatarea produsului timp de 2 luni, multifierbătorul a început să se înfiebânte foarte mult chiar de la conectarea lui în priză și să nu gătească corespunzător.
Din aceste considerente, consumatorul s-a adresat agentului economic cu solicitarea de a-i fi restituită contavaloarea produsului. Reprezentanții magazinului, însă, nu au oferit un răspuns în cele 14 zile calendaristice stabilite prin lege, ci au reacționat abia după ce consumatorul a depus o plângere în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Agentul economic i-a propus consumatorului să repare multifierbătorul la un service centru. Consumatorul, însă a considerat că este în drept să ceară contravaloarea produslui din moment ce acesta s-a defectat chiar la începutul utilizării sale. Astfel, prin intermediul Agenției, consumatorul a restituit marfa defectă, fiindu-i revendicată solicitarea de a primi contravaloarea produsului.