DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Cazuri de succes Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile
Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile
Istorii de succes
Consumatorii își cunosc tot mai bine drepturile
eye
1432

În ultima săptămîna a lunii aprilie, aproximativ 12 mii de lei au fost restituiți consumatorilor. În urma petițiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), inspectorii din direcțiile responsabile au demarat cercetări în cazurile înregistrate. În mai multe situații, petițiile consumatorilor au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-li-se, astfel, contravaloarea produselor procurate. Printre produsele restituite putem menționa: telefon mobil, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, articole de mobilă, bijuterii, etc.  

De obicei, agenții economici implicați demonstrează nereceptivitate și evită soluționarea cauzei. Totodată, refuză restituirea contravalorii produselor, încălcînd, astfel, Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor. Ulterior, tot mai mulți consumatori depun petiții la APC privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul și de a restitui contravaloarea acestora. Potrivit art. 18 al legii de mai sus, remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.

Dacă v-ați ciocnit cu asemenea situații, Hotărîrea Guvernului Nr. 1465 din  08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare şi a termenelor de garanţie vă poate fi de folos. Potrivit acestei hotărîri, odată cu depunerea reclamaţiei trebuie să prezentați și bonul de casă sau alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii. 

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul Consumatorului 022 74-14-64   sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...