DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Cazuri de succes Călătorie la Iași cu încălcări
Călătorie la Iași cu încălcări
Istorii de succes
Călătorie la Iași cu încălcări
eye
1901

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a fost sesizată de un grup de consumatori privind prestarea necorespunzătoare a serviciului turistic prin intermediul unui tur-operator din R.M. Consumatoarele aveau ca destinație de plecare, mun. Iași,  România și urmau să ajungă în acest punct în maxim 7 ore. Prestatorul de servicii, însă a pornit dimineața cu o oră întârziere și alte 3 ore s-a reținut la punctul vamal de trecere a frontierei de stat Leușeni, astfel realizându-se abateri de la oferta semnată de părți. Nerespectarea graficului a fost cauzată de transportator,  prin utilizarea autocarului înmatriculat în străinătate prin cursa Chișinău- Iași- Chișinău, ceea ce contravine legislației.

Totodată, consumatoarele au reclamat și calitatea transportului oferit, care nu era asigurat cu aer condiționat și în condițiile unei staționări îndelungate, s-a simțit de către pasageri, miros înțepător de substanțe chimice.

În aceste condiții, clienții nemulțumiți au solicitat despăgubiri sau restituirea contravalorii serviciului în urma necorespunderii ofertei prestate. Prestatorul de servicii s-a eschivat de la remedierea problemei apărute prin declararea cesionării obligațiilor de transport unei companii terțe. Astfel, consumatoarele și-au exercitat drepturile în temeiul legii înaintând o petiție către organul de control din partea statului, pentru examinarea acestei reclamații și revendicarea solicitărilor cerute. Reprezentanții APCSP au studiat executarea obligațiilor asumate prin prezentul contract, și în rezultat, au obligat agentul economic vizat de a restitui contravaloarea serviciului neconform prestat.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...