Încă un caz soluționat pe cale amiabilă în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței! Un consumator din raionul Orhei a încheiat un contract de efectuare a unor lucrări de construcție a fațadei locuinței, pentru care a achitat peste 53 000 lei. Agentul economic se obliga să execute lucrările conform contractului de prestare a serviciilor semnat, în termen de până la 21 zile lucrătoare de la data începerii lucrărilor. Pentru lucrările efectuate, consumatorul a primit și un act de garanție, agentul economic semnând pentru obligația de a efectua repetat lucrările în cazul neconformității acestora.
După 3 luni de la finisarea acestor lucrări, însă, pe suprafața fațadei casei au fost constatate numeroase fisuri, precum și pierderea nuanței culorii vopselei decorative
În temeiul actului de garanție, consumatorul s-a adresat către agentul economic, care s-a eschivat de la înlăturarea neconformității lucrărilor și astfel, nesatisfacerea pretențiilor acestuia. Prin urmare, consumatorul a sesizat Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței prin depunerea unei reclamații. Drept rezultat, autoritatea abilitată cu funcții de protecția a drepturilor consumatorilor a luat legătura cu subiectul economic, și întreprinzând măsurile necesare a contribuit la soluționarea acestui conflict pe cale amiabilă. În consecință, consumatorului i-a revenit în buzunar contravaloarea serviciului prestat necorespunzător, precum și a vopselei decorative în sumă de 2558 euro (echivalent a 53, 504 lei)