DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Главная Новости Cazuri de succes 23. 000 euro restituiți unui consumator pentru nerespectarea prevederilor contractuale
23. 000 euro restituiți unui consumator pentru nerespectarea prevederilor contractuale
Istorii de succes
23. 000 euro restituiți unui consumator pentru nerespectarea prevederilor contractuale
eye
2677

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP)  a recepționat o plângere a unui consumator nemulțumit de  prestarea serviciilor unui dezvoltator imobiliar. Acesta a încheiat un contract de investiții cu o companie imobiliară, considerându-se prejudiciat din cauza tărăgănării dării în exploatare a construcției. Prin urmare, consumatorul a solicitat agentului economic rezilierea contractului încheiat între părți pe motivul nerespectării condițiilor contractuale de către dezvoltator, ceea ce constituie un abuz din partea firmei.

În aceste condiții, consumatorul  a apelat în cadrul APCSP pentru a solicita implicarea Agenției în acest caz. În scopul încetării practicilor comerciale incorecte, în temeiul art.13 și art.14 al Legii nr.105 din 13.03/2003 privind protecția consumatorilor, APCSP a înaintat un demers către compania de construcții vizată, pentru a se expune asupra circumstanțelor invocate în plângere cu prezentarea dovezilor, în cazul unui dezacord privind acuzațiile aduse.

Ca rezultat, în data de 23.01.2019, compania a prezentat ordinele de transfer a sumelor bănești în contul consumatorului. Deci,  prin contribuția Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, consumatorul și-a revendicat drepturile prin obținerea a 23.000 euro, valoarea totală achitată pentru imobil.

Menționăm, că o petiție similară a parvenit în adresa Agenției în anul 2017. Consumatoarea a investit banii fiicei sale aflate în străinătate în 2 imobile din sectorul Râșcani al capitalei. Din motivul nefinalizării lucrărilor de construcție ce necesitau a fi executate de către întreprinderea respectivă, femeia a solicitat rezilierea contractului încheiat și restituirea contravalorii apartamentelor procurate. Prin implicarea autorității de stat abilitate cu funcții de protecție a drepturilor consumatorilor, consumatoarei i s-a returnat integral valoarea investită în imobile, 35.793 euro.

01 Ноябрь | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Октября | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Октября | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...