DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Vizită de consultanță la Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău
Vizită de consultanță la Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău
04 Aprilie | 2022
Vizită de consultanță la Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău
eye
1213

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței pe data 31.03.2022 a efectuat o vizită de consultanță la Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău - o instituţie de învăţământ profesional postsecundar, care pune accent deosebit atât pe pregătirea de specialitate cât și pe studierea TIC şi a limbilor străine aplicate în domeniu. Vizita de consultanță s-a desfășurat în contextul marcării la 15 martie a Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor. În cadrul vizitei au primit consultanță de specialitate în domeniul protecției consumatorilor 3 cadre didactice și 46 de studenți.

Subiectul vizitei a fost: ,,Comerțul electronic și serviciile financiare digitalizate: respectarea drepturilor consumatorilor,,.În Republica Moldova acest domeniu de activitate este reglementat de Legea nr. 282/2004 privind comerțul electronic. Acest segment este în continuă dezvoltare, datorită creșterii cererii și ofertei de servicii prin intermediul platformelor on-line.

Inspectorii delegați de către APCSP au informat studenții despre principiile de bază ale comerțului electronic, noțiunea de concept al magazinului on-line, legislația aplicabilă acestui domeniu, platforma magazinului on-line, licențe și autorizații pentru practicarea activității de întreprinzător regimul contractelor de vânzare-cumpărare a produselor/prestare a serviciilor și clauzele în raport cu consumatorii, informații precontractuale, fiscabilitate și contabilitate, obligațiile agenților economici în raport cu consumatorii și protecția datelor cu caracter personal.

S-a discutat și despre cum au îmbunătățit finanțele prin mecanisme digitale viețile consumatorilor.
- Serviciile bazate pe tehnologii pot oferi consumatorilor oferte personalizate;

- Platformele de plată centrate pe consumatori, le permit acestora să realizeze tranzacții în siguranță, fără costuri sau taxe ascunse;

- Aplicațiile bancare axate pe consumatori avertizează consumatorii cu privire la potențialele fraude sau escrocherii;

– Servicii financiare digitalizate de încredere oferă consumatorilor aflați în zone defavorizate, posibilitatea de a avea acces pentru prima dată la un cont bancar, conferindu-le independență financiară.

Crearea consumatorului simplu a unei zone de disconfort majore, a unei zone de informații clare, credibile, face ca problematica „Servicii financiare digitalizate de încredere” să devină o necesitate stringentă pentru consumatorul acestui secol si al anului 2022. Așa că, educarea, informarea, accesul la terminologie, la mecanismele de alegere, de înțelegere și de traducere într-un limbaj accesibil a tot ceea ce înseamnă „Servicii financiare digitalizate de încredere” devin priorități ale mișcării de protecția a consumatorilor la nivel global, pentru că doar împreună și uniți, consumatorii din toate țările pot avea o șansă de a se opune mecanismelor și celor care încearcă ca pe la spatele nostru, al fiecăruia să obțină profituri nejustificate.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...