În urma examinării petițiilor parvenite în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, s-a constatat că o mare parte din reclamațiile săptămânale se referă la necalitatea căștilor procurate. APCSP a soluționat mai multe cazuri pe achiziționarea căștilor neconforme.
Un consumator a procurat o pereche de căști în valoare de 1820 lei, care în decurs de 2 săptămâni au încetat să funcționeze. Adresându-se în prealabil la agentul economic, consumatorul a fost refuzat politicos în satisfacerea revindecărilor sale.
Drept urmare, consumatorul a depus o reclamație către Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, prin care a solicitat ajutorul instituției pentru apărarea drepturilor de consumator. La intervenția inspectorilor agenției, agentul economic a restituit contravaloarea căștilor în sumă de 1820 lei.
O altă reclamație a parvenit din partea unui consumator, faptul că un agent economic a refuzat înlocuirea căștilor procurate pentru telefonul mobil la recomandarea consultantului. Ulterior s-a dovedit că căștile procurate nu corespund ca model pentru telefonul solicitat.
În acest context consumatorul a solicitat înlocuirea produsului pe unul ce corespunde ca model pentru telefonul solicitat.
Agentul economic, a refuzat să revindece dreptul consumatorilor motivând că la deschidere a fost deteriorată cutia. Subiectul economic a refuzat satisfacerea pretențiilor consumatorilor, ceea ce a determinat consumatorul să depună o plângere în cadrul APCSP.
Prin implicarea APCSP, agentul economic a acceptat soluționarea pe cale amiabilă conflictul apărut, înlocuindu-i produsul în mărime de 299 lei.