DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Vizite de consultanță în centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă
Vizite de consultanță în centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă
10 Decembrie | 2018
Vizite de consultanță în centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă
eye
1104

În contextul intensificării comerțului din piețe și centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței realizează vizite de consultanță în mai multe puncte comerciale din capitală. Astfel, în urma supravegherii acestor centre comerciale, specialiștii au constatat unele nereguli în procesul de comercializare a mărfii, și anume: lipsa pe unele etichete a informației în limba de stat, lipsa Registrului de reclamații, promoții pentru consumatori afișate incorect.

În scopul evitării practicilor comerciale înșelătoare, care pot fi alimentate de majorarea fluxului de cumpărători, reprezentanții Agenției atenționează consumatorii să fie atenți atunci când procură articole vestimentare, încălțăminte sau alte obiecte în această perioadă:

  1. Așadar, cereți de la vînzător toată informația despre produsul de care sunteți interesat, vînzătorul este obligat să ofere toată informația despre produs, inclusiv despre promoțiile existente;
  2. Fiți atenți la prețurile indicate în cadrul ofertelor!
  3. Informați-vă de la vânzător care este produsul redusși concret, care este reducerea făcută. Dacă se declară că în cadrul promoției se face o reducere de până la 20%, 30 % sau 70% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să existe la o reducere 20%, 30 % sau 70%
  4. Asigurați-vă printr-un calcul simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;
  5. Aflați dacă promoția mai este valabilă. Imediat ce s-a sfârșit perioada promoțională, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare. 

Precizăm că, vizitele efectuate în cadrul centrelor economice, le permit agenților economici să primească consultații despre modificările legislative privind desfășurarea activității de întreprinzător, protecția consumatorilor, precum și să înlăture orice deficiențe în procesul de comercializare și de transparență și corectitudine a prețurilor/promoțiilor expuse. 

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...