Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), la 26 noiembrie 2019, a efectuat o vizită de consultanță la compania METRO Cash & Carry Moldova, urmare a solicitării acesteia. Prin aceste acțiunii, APCSP, în calitate de autoritate publică centrală abilitată cu atribuții de protecție a consumatorilor, tinde să contribuie la creşterea capacităţii decizionale a consumatorilor, să consilieze mediul de afaceri şi să prevină eventualele încălcări din partea agenților economici.
Condiţiile actuale solicită crearea unui sistem funcțional al parteneriatului dintre Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței şi mediul de afaceri, de la egal la egal, care va facilita relaţiile reciproce de colaborare și va asigura un climat favorabil în scopul familiarizării acestora cu legislaţia în vigoare şi îndrumării acestora spre respectarea corectă a legislației.
Prezenta vizită de consultanță respectă prevederile Legii privind protecția consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003, Regulamentului cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 1089 din 18 decembrie 2017 şi alte prevederi ale legislației în vigoare.
Se consideră vizită de consultanță orice formă de acordare a consultanței alta decît de verificare, revizie, audit, evaluare şi/sau analiză exercitată de către un organ de control, cu scopul de a constata respectarea legislației și de a verifica unele fapte relevante pentru domeniul de control al organului în cauză, la faţa locului şi/sau prin solicitare directă de la persoana controlată a documentaţiei şi a altei informaţii prin poştă, inclusiv prin poșta electronică, sau prin telefon, informaţie pe care aceasta, în virtutea legii, nu este obligată să o ofere.