DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1040 Euro achitată în avans pentru prestarea un...
Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1040 Euro achitată în avans pentru prestarea unor servicii
20 Ianuarie | 2016
Un consumator din Chișinău și-a recuperat suma de 1040 Euro achitată în avans pentru prestarea unor servicii
eye
1054

În luna iulie 2015, dna Valentina (numele a fost schimbat) din oraşul Chișinău s-a adresat unui agent economic pentru servicii de confecționare a unei porți secționale de tip clasic. Dumneaei a achitat și un avans în sumă de 1040 Euro. Potrivit contractului semnat, termenul de livrare și montare a porții era de 30 zile, însă agentul economic nu și-a îndeplinit obligațiunea referitoare la termenul de executare a lucrărilor. Conform Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, prestatorul este obligat să asigure prestarea serviciului în termenele și condițiile stabilite în reglementările specifice în domeniu sau stipulate în contractul de prestare a serviciului.

Ulterior, dna Valentina a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC) prin care a revendicat executarea comenzii, iar dacă acest lucru nu este posibil, consumatorul solicită întoarcerea sumei achitate în avans pentru acest serviciu.

În urma examinării petiției, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a inițiat controlul supravegherii pieții. Reeșind din rezultatele controlului, APC a solicitat (în temeiul Hotărîrii Guvernului nr 936 din 09.12.2011, art.262 CPP) implicarea Procuraturii pentru soluționarea petiției conform prevederilor legislației în vigoare.

Ca urmare a acestor acțiuni, la începutul anului curent, pe adresa APC a fost înregistrată o recipisă depusă de dna Valentina prin care a comunicat că problema înaintată către agentul economic a fost soluționată pe cale amiabilă și i-a fost restituită suma achitată în avans.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la LINIA FIERBINTE 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.

01 Noiembrie | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 Octombrie | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 Octombrie | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...